kirsten

Sanna mina ord

Nya äventyr

Publicerad 2011-08-18 11:42:19 i Livet med bebis,

Thilde var inte lätt att handskas med igår kväll. Efter Öppna förskolan sov hon i lite drygt 3 timmar!! Helt galet, men så blev det ju lite tokigt med eftermiddagsvilan då hon inte alls hade nån lust att sova på vägen dit. Så hon var toktrött på kvällen med, vilket är toppen. Men hon ville inte sova, hon kämpade allt hon kunde för att vara vaken. Tillslut gav jag upp och gick och la mig tillsammans med henne. När hon nästan hade somnat bestämde sig Martin för att komma in och tada tjejen var vaken igen. Sånna stunder vill man bara slita sitt hår, eller ja egentligen pappans för att han förstör ;) Visst, han trodde ju att jag lyckats få både henne och mig att somna, men så var det inte. Så ja, det var bara att gå upp igen och göra om allt.

Imorse var det lilla solstrålen som vaknade och då försvinner liksom allt det jobbiga som varit innan. Tänk att ett bebisleende kan göra så mycket för en mamma. :) Idag ska vi ut på äventyr. Ska hem till en av internetmammorna i Täby. Det betyder att Christine ska köra bil idag. Det kan sluta hur som helst. Alltså inte för att jag på nåt sätt kör dåligt, icke! Jag har körkort i 10 år och jag vet exakt var jag har bilen. Men i den här staden bor det en del mer människor och det betyder att det är mycket bilar ute och far. Sen ska jag hitta med och där i ligger det stora frågetecknet. Jag har lokalsinne som ingen annan och har jag bara varit på ett ställe en gång tidigare så hittar jag även fast ingen annan gör det. Men nu har det nog med min osäkerhet att göra. Jag tvivlar liksom på att jag ska klara detta och ja då funkar inget alls. Men kul ska det bli! Var ett tag sen vi träffades allesammans, ok vi är inte alla idag heller, men de som är med ska bli skoj att träffa :)

Kommentarer

Postat av: Michaela - Elias Mamma

Publicerad 2011-08-18 12:29:40

Ja det är svårt :) vill som sagt allra helst ha PoP-overallen men det känns surt att betala 700 för en overall han ändå inte kommer kunna ha nästa år :/



Skönt o höra att allt är bra :D



Hoppas ni får en toppendag!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela