kirsten

Sanna mina ord

Lilla monstret

Publicerad 2011-11-24 10:26:36 i Thilde 7-9 mån,

Idag var det inget gå upp klockan åtta som gällde. Nej, nu är vi visst friska och då ska det vara som vanligt, att man har en sjuk moder det bryr man sig mindre om. För här ska det lekas! Får man inte leka finns det vissa knep att ta till om mamman försöker låtsas som att barnet inte vaknat och försöker sova ändå. Antingen kan man ta tag i håret, gärna så lite strån som möjligt så att det gör så ont som möjligt på mamman, dra det hårdaste du kan, en bonus är när håret lossnar och man ligger där med tovan i munnen. Eller och detta mina vänner är riktigt bra, ta tag i lite lite hud på mammans bröst och sen kniper du åt och vrider, lite så där som tusen nålar ni vet, vaknar mamman inte då då är det nåt fel på henne. Man kan också när mamman försöker kramas och mysa lite banka sitt huvud emot hennes, det gör rätt ont på oss med men förhoppningsvis mer på mamman. När mamman blir lite ledsen i ögat för att hon inte får sova, le och håna henne så mycket ni bara kan!

Ja, så har vår morgon sett ut. Man kan ju försöka i alla fall, eller hur? Folk kommer ju snart tro att det är Martin som misshandlar mig, men icke det är vår underbara dotter. Fattar inte var de små får kraften ifrån, men stark det är hon vill jag lova! Samtidigt som man blir trött på henne så kan man inte annat än le när hon strålar och firar av leende på leende.

Hon får numera ligga på ett stort täcke på golvet för att det ska vara en större yta som är mjuk. Jag tror hon uppskattar det mycket, hon kan numera ta sig fram åt alla håll hon vill. Pappas teknikprylar är det som är mest intressant. Att hitta gömda luckor på datorn, inga problem skulle det vara svårt menar ni? Hitta kontroller till tv-spelen, inga problem. Inga gömställen är svåra nog!

Hör allt att hon rivit ur bordet nu, måste skynda mig dit för att se vad hon ställt till med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela