kirsten

Sanna mina ord

Så trött

Publicerad 2011-11-09 11:34:47 i Livet med bebis,

Åh, igår var det inte min dag alls. Thilde var vaken större delen av natten och vi sov kanske 3 timmar totalt. Så härligt! Precis vad man behöver känner jag. När jag gick upp, ja för Thilde var ju vaken och pigg vid sju så det var ju bara att pallra sig upp då, jag kände mig onykter. Blev en vila med henne när hon sov förmiddagsvilan. Annars hade jag inte hållit ihop alls. Men då sov hon två timmar i alla fall, jag sov en ;)

På eftermiddagen var jag ute och gick med BVC-mammorna och det var massa mys, efter promenaden var vi här och fikade. Testade en ny äppelkaka som jag hittade i Buffé tidningen från Ica. Så god! Var lite skeptisk först då man skulle ha en massa flingsalt i, men jisses vad gott det blev!

Kvällen, ja jisses var ska vi börja? Thilde har kommit på att det inte funkar om Martin söver henne. Antingen så spjärnar hon emot allt hon kan och bara skriker och tillslut får jag komma och hon somnar direkt. Eller så somnar hon, men vaknar kort därpå eftersom hon då kommit på att det inte var jag som nattade henne. Suck. Så igår var jag inne en gång i kvarten ungefär. Tillslut satte jag mig och ammade henne igen och då somnade hon och sov i 40 minuter, men då räckte det med ett nappinstopp så fortsatte hon att sova. Hon fortsatte även att sova när vi gick och la oss och den senaste veckan har hon vaknat när vi lagt oss. Hon vaknade vid 1 och var hungrig, men lyckades somna om igen efter amningen trots att Martin låg och pratade i sömnen ;) Sen vaknade hon igen vid 4, ammade och somnade om. Sen vaknade hon vid sju igen. Helt ok eller hur? Visst skulle jag gärna se att hon sover hela natten, men nu är vi ändå tillbaka där vi var innan den här helvetesveckan som varit!

Men jag tror ju fortfarande på att det är hennes tänder som spökar. Hon har ju varit på g med dem sen i somras men inget har hänt. Igår lyckades jag dock få mig en ordentlig titt i hennes mun och visst är det svullet! Imorse dregglade hon loss i sängen och när vi gick upp var hon helt röd på hakan. Har läst att det är ett tecken det med ;) Kom nu små bissingar, så att dessa nätter kommer kännas värda nåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela