kirsten

Sanna mina ord

Grinigt värre

Publicerad 2011-10-20 14:43:52 i Livet med bebis,

Blev ingen träning för mig idag, Thilde är fortfarande så snorig att jag inte vill ta ut henne bland andra barn. Och även om hon inte smittar längre så ska hon ju prompt ligga på mage konstant, lägger man över henne på rygg snurrar hon genast runt igen. Att ligga på mage med en snorig näsa funkar ju så där måste jag säga. Eller det beror ju på hur mycket snor man vill torka? Med tanke på min långpromenad igår så har jag nog tränat för resten av veckan.

Thilde vägrade idag att sova middag, det var ju kul. Hon kämpade och stretade emot så mycket hon bara kunde. Jag såg ju hur trött hon var och visste att hon behövde sova. Men det är ju som så att man kan ju missa nåt väldigt viktigt om man blundar för bara en sekund. Efter en timmes kämpande var det mamman som vann. Men jag tappade humöret* både en och två gånger, särskilt när hon låg och hånskrattade åt mig. Knasiga unge! När hon vaknade var det fröken solsken som var tillbaka och jisses vad mycket lättare allt blir då.

När hon nu ska ta sin eftermiddagsnap om en liten stund hoppas jag att det går bättre. Då ska vi också passa på att åka och handla. Ytterliggare en av fördelarna med att Martin jobbar hemifrån. Han bestämmer ju själv över tiderna han jobbar då, det viktiga är ju att han får ihop timmarna bara ja och att han får jobbet gjort så klart. Skönt att åka innan alla andra har slutat sina arbeten med. Så kanske borde ta och göra sig i ordning, tror inte att mitt hår mår så bra av att jag struntar i att borsta det för 4 dagen i rad...Kommer se ut som en svintoboll tillslut, inte konstigt att det har gått av. Måste verkligen beställa en tid hos frisören!

*att jag tappar humöret betyder bara att jag blir otroligt trött och irriterad på att det inte går som jag vill och inget annat! Plus att jag blir trött på mig själv att jag inte lyckas få Thilde att göra det hon behöver för att må bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela