kirsten

Sanna mina ord

Sjuk bebis

Publicerad 2011-10-17 10:55:46 i Livet med bebis,

Jahaja, vilken dag vi hade igår. Begav oss till Älvsjö tidigt tidigt, de skulle ju dela ut Goodiebags och det ville man ju inte missa. Hade inga problem varken med att hitta en parkeringsplats eller att få den eftertraktade bagen. Fanns en hel del roliga saker i den faktiskt. Mässan var rolig den med, men jag saknade en del saker men kom därifrån med massor med bra att ha saker. Bland annat en ny badbalja eftersom jag slog sönder den andra, denna var sänkt till halva priset men ändå inte billig. Det den här hade, som vår tidigare inte hade, var en sittdel kommer bli toppen när hon väl fattar att hon kan sitta själv.

Vi kikade även på mjukliften till vagnen, men kom tillsammans med säljaren fram till att det inte alls är läge för oss att köpa den. Thilde kommer ändå att vara för stor för den när det väl blir riktigt kallt så det blir bättre att endast ha åkpåsen. Härligt med säljare som säger som det är istället för att pracka på en saker. Fantastiskt! Vi klämde lite på deras sulky med och den kommer det garanterat att bli sen. Men det får vänta då den endast går att ha framåt, det går liksom inte att ha barnet vänt mot sig. Det enda minuset. Men det är inte riktigt nån brådska att byta ännu :)

Thilde har varit snorig hela veckan, det har varit klart snor och det har liksom inte blivit nåt mer med det. Förens igår kväll. Då kom febern och helt plötsligt när vi satt i soffan och mös efter amning så tokspydde hon bara. Det var som en fontän ur munnen på henne. Stackars liten! Ringde sjukvårdsupplysningen för att se vad vi skulle göra, men först hittade de henne inte och sen sa de bara att det inte var nån fara så länge hon inte fortsatte kräkas. Vilket hon inte gjorde, men hon sov på min arm hela kvällen för att underlätta andningen då det verkligen finns tokmycket snor i denna lilla näsa. Man vill bara ta över sjukdomen på sig själv, men man kan bara finnas där. Vilket inte är det lättaste när hon kollar anklagande på en. Idag är dock febern borta men fortfarande snuvig som bara den. Blir en innedag idag tror jag minsann. Måste i och för sig gå och hämta ett paket så vi får se om det blir en promenad på eftermiddagen när hon ska sova då eller om jag väntar tills Martin kommer hem? Han slutar dock sent idag....suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela