kirsten

Sanna mina ord

Trams

Publicerad 2012-02-14 21:23:19 i Livet,

Så var den här igen då. Den mest onödiga dag ever. Jag klagade förra året och nä, jag har inte fått en av amors pilar skjuten i rumpan detta år heller. Jag tycker fortfarande att det är en onödig dag. Uppskattning visar man alla dagar annars kan det vara. Så romantiskt att få en bukett med blommor av sin karl just denna dag när han aldrig gör nåt resten av året. Grattis till det! Eller är det kanske mer värt den dagen som en blomma kostar sitt dubbla pris mot imorgon eller en dag om två månader? För då har man ju liksom bakat in två dagar i en? Ja, kanske.

Jag förväntade mig nada idag och hade varit lika glad oavsett om jag fick nåt eller inte. Martin är ju nämligen likadan som mig. Han tycker att det är en onödig dag och inte för att han inte vill köpa en blomsterkvast till mig. För det gör han. Lite nu och lite då. Men idag kom han hem med en bukett med tulpaner och en liten chokladkaka. Bara för att. Han skrattade så att han höll på att kissa på sig när han gav mig det. Haha! Inköpt på Ica. Så glammigt!

Själv bakade jag och Thilde en kladdkaka. Men bakar det gör ju jag rätt ofta så det är inte särskilt speciellt. Plus att jag hela tiden unnar mig en massa när jag pluggar, vilket är dumt! Jag vet, jag vet! Men idag blev det så och förmodligen imorrn med. Haha!

Hur som helst, det jag vill ha sagt är att låt inte endast en dag om året vara den dag du visar uppskattning hos dem du tycker om! Låt det ske alla årets dagar istället! ♥

Jodå, jag kan göra det lite fint jag med ;) OCH romantiskt...

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-02-15 00:20:36

Sicken fin kaka! :) Jag håller med om att man ska visa varandra uppskattning alla dagar, men jag tycker det är himla mysigt med en riktig kärleksdag också, en dag då man slår på lite extra charm. Precis som årsdagar osv. Haha. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela