kirsten

Sanna mina ord

Hunger!

Publicerad 2013-01-07 22:40:06 i Viktnoja,

Under förra veckan när jag började med denna viktresa så hade jag inga problem med nåt. Jag tänker liksom inte sluta äta allt, men jag kommer minska mängden på vissa saker och andra kommer jag endast att äta under låt säga en veckodag. Läsk och godis kommer att vara bannlysta under veckodagar, men kan få komma in under nån form under helgen. Hur som helst, funkade det fint under förra veckan. Helgen gick fint den med.
 
Så kom då måndagen. Idag har jag varit hungrig hela dagen, mer eller mindre. Trots mellanmål och bra mat till både lunch och middag. Middagen tog även helt slut, vi som alltid brukar få minst en matlåda lite beroende på hur mycket Martin sätter i sig. Slutade med att jag fick ordna ett nytt mål. Jisses. Det har nog aldrig hänt. Men jag kan tänka mig att det gick för lång tid mellan lunch och mellanmål och det ska inte hända igen.
 
Jag vill inte känna nån vikthets, men om 8 månader när vi ska vandra ner till det där altaret, då ska vi vara våra snyggaste jag. Det finns liksom inget annat. Så nu ser jag fram emot denna förändring och jag tycker att det är spännande att se hur långt jag kan gå. För långt kommer det bli. Nu vet vi att jag inte får låta det gå för långt mellan målen och så kör vi efter det.
 
Kan ju bara ge en liten hint om att mitt skärp som för bara några veckor sedan var i lagom storlek nu inte ens kan spännas i det innersta läget utan att brallorna ramlar av. Bra sporre! Men vilket skärp ska jag använda nu när Martin snott det enda jag kan ha?
 
Thilde har absolut inget med viktnedgång att göra, men så här såg det ut när vi käkade middag idag. Kött hör inte till favoriten, men när vi trär det på ett spett åt henne då åt hon nästan en hel fläskkotlett själv!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela