kirsten

Sanna mina ord

Tjejsnack v. 17

Publicerad 2007-04-24 20:50:07 i Tjejsnack,


·Ska man drogtesta 13-åringar? Motivera ditt svar.
Hm, nej det vet jag inte direkt om jag tycker. Men samtidigt kan det ju vara bra för att förhindra att ungdomarna får problem med detta.

·Tycker du att man ska ha övervakningskameror i skolorna? Motivera ditt svar.
Det kan ju vara bra för att slippa ha det som de har det i USA eller i andra länder där de har problem i skolorna. Men det är ju rätt tungt att vara övervakad överallt.

·Tycker du att det är ok om det finns övervakningskameror på andra offentliga platser, som bussar, affärer, gator, taxi osv. Motivera ditt svar.
Kan man förhindra våld och liknande ser jag inga problem med detta.

·Ska du donera dina organ? Motivera ditt svar.
Min tanke är att jag ska göra det. Men jag kommer aldrig riktigt till skott att gå in och anmäla det.

·Vad tycker du om dödshjälp? Motivera ditt svar.
Om man inte har ett värdigt liv och är så pass allvarligt sjuk att man ändå inte kommer att överleva tycker jag absolut att det ska gå att få den hjälpen. Men detta ska vara en sista utväg, inget man bara kan få hur lätt som helst.

http://tjejsnack.rebeccas.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela