kirsten

Sanna mina ord

Fotboll och städning

Publicerad 2007-08-19 15:34:17 i Livet,

Vi är faktiskt ett bra team jag och min sambo. Han tar badrummet utan minsta gnäll, trots att det är mitt hår som är den största delen som ska städas bort ;) Det kan även bero på att han inte är lika känslig som jag när det gäller äckligt blött hår. Jag vet inte...Men han gör det i alla fall. Själv har jag tatt hand om hallen och dammsugit vardagsrummet en andra gång. Nu är det "bara" sovrummet och köket kvar. Men det får snällt vänta tills typ nästa helg eller så. Efter det är det fönstrenas tur. Ville inte ta dem i vardagsrummet eftersom jag inte har några nya gardiner att sätta upp där. Så det måste inhandlas först och det får vänta tills lönen kommit. Mitt konto är mer eller mindre barskrapat efter semestern...

Väntar på att Martin ska bli klar så att jag kan ta mig en dusch, ska äta med. Efter det ska vi iväg och kolla på matchen. ÖSK-AIK. Min första match sen de byggde om arenan. Men vi ska inte in, ska kolla från en balkong. Haha, som sagt kassan är barskrapad.

Vill bara förtydliga en sak med mitt förra inlägg. Min bror verkar tro att det bara är jag som kan bli sur. Men så är det inte, åh nej. Tro mig, Martin som alla ser som Guds snällaste barn, typ i alla fall. Han kan också bli arg och det ordenligt och det blev han när JAG inte kunde läsa kartan rätt eller när JAG inte visste var vi var eller var vi skulle. Så det så! Men vi är sams nu och allt är bra ;)

Kommentarer

Postat av: Richard

Publicerad 2007-08-19 15:52:39

Haha, det är bra att Martin säger ifrån :) Men jag kan tänka mig att situationen såg ut såhär: Ni (du) hittar inte på kartan och blir allt surare. Martin säger nåt så att du tänder till och säger med höjd röst, "Men Martin! Du kan inte bara..." och efter det ryter Martin till :) eller?

Postat av: Richard

Publicerad 2007-08-19 20:24:56

Haha ok! Visst såg min paj alldeles jättegod ut? Tror jag ska laga till Flygande Jacob i veckan med. Kan jag ta ett fint kort på det med :) Vad hände med din receptblogg?

Postat av: Richard

Publicerad 2007-08-20 21:12:14

Men vad fasiken ni har ju kamera, bara att laga till och fota som jag gör. Det är så roligt så. Man känner sig som en riktig liten tv-kock! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela