kirsten

Sanna mina ord

Ja, jag säger då det...

Publicerad 2007-12-18 22:16:18 i Livet,

Idag skulle jag och lillebror vara duktiga, vi skulle minsann handla julklappar! Men se det gick inte så bra det, för antingen fanns det inte eller också visste vi inte vad vi skulle hitta på eller så var det helt enkelt för dyrt. Varje år får vi varsin önskelista från våra föräldrar, mamma brukar ha minst 5 saker och på det gärna en miljon kronor, pappa däremot har samma tre saker varje år! Ja, det är helt sant, tre saker?! Det skulle ju vara himla smidigt kan man ju tycka, men det är det inte! Han önskar sig en skjorta, en långärmad tröja och en almanacka. Så vad är problemet kan man ju undra...

Jo, så här är det. Skjortor finns inte överdrivet många fina som jag och min bror kan komma överens om att köpa, så det brukar vi strunta i. En långärmad tröja, ja men det måste ju vara lätt tänker ni. Men där får den inte vara för tjock, den måste ha dragkedja eller knappar hela vägen så att den går att öppna. Kan ju inte vara så svårt eller hur? Men det är bara det att tjockleken har mycket stor betydelse, det man själv tycker är tunt tycker inte pappa är tunt...suck...sen almanackan då...ja, varför ska han ha den? Han använder den ca en vecka in på det nya året, sen faller den i glömska och hamnar bland alla andra papper. Så det känns så där skoj. Men jag och lillebror brukar därför hitta på lite eget. Köper lite dyrare och finare tröjor än vad pappa räknar med, så klarar vi den biffen.

Men det ska nog gå detta året med! Vi har ju kommit på en hel del och nu visar det sig att vi antagligen kommer att få våra löner redan på torsdagen. Kan ju inte bli så mycket bättre. Så nu gäller det bara att planera. Har ju liksom inte ens börjat med detta ännu! Men ingen direkt panik för detta ännu! Tar det med ro. Lillebror är mer nervös, för att sakerna ska ta slut, för att det kommer att vara tokmycket folk och så vidare ;)

Nej, nu får allt gästerna ta och pallra sig hit! Har en hel drös av dem kvar. Bådar inte gott det inte! Men vad ska man göra? Bara att vänta, vänta och vänta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela