kirsten

Sanna mina ord

Kaos

Publicerad 2007-01-10 18:54:35 i Jobb,

Men jisses vilket väder vi haft inatt! Inte klokt egentligen att allt gått så bra som det faktiskt gjort, kunde ju ha hänt en mängd olyckor. Men icke! Tror att det kanske hände två olyckor som inte fick några mer allvarliga skador med människor inblandade i. Lite omkullblåsta träd här och där med. Jobbet klarade sig hyfsat med, en järnbalk som ramlade ner från fjärde våningen, vilket resulterade i ett jädra halabalu. Ingen kom till skada vilket jag tycker är helt fantastiskt! Det är liksom det viktigaste för mig. Dessutom är jag glad att varken jag eller Ida slapp jobba natt. Har ju egentligen stängt under nätterna, men igår var ju hela bygget avspärrat och gästerna fick varken gå ut eller komma in. Så nån behövde alltså vakta stället. Men det löste sig som så att det kom in en från vårt vaktbolag och höll koll på ställningarna, plus två byggare som klättrade upp i byggställningarna med jämna mellanrum och såg till att allt satt på plats. Härligt det!

Men jag fick inte mycket sömn inatt pga detta, man oroar sig liksom även fast man inte behöver och funderar en massa när man egentligen behöver sova. Plus att jag tänkt att jag skulle åka in tidigare för att lösa av den stackars vakten och då har man ju koll på klockan hela tiden bara för att man inte skulle missa den viktiga tiden ;) Aja, fick mig en blund när jag kom hem. Så lite piggare känner jag mig faktiskt idag. Tro det eller ej.

Nej, dax för en dusch och sen laga lite käk tror jag. Men det är ju så hiskeligt tråkigt att laga mat till sig själv. Visst, Martin behöver den ju till matlådan imorrn, men det är ändå tråkigt för mig. Kanske inte att laga den just, men att behöva äta själv. Trist, jag vet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela