kirsten

Sanna mina ord

Sjukt galet irriterad!

Publicerad 2007-01-16 20:02:52 i Jobb,

Usch, idag skulle jag ja velat åkt iväg och boxat av mig all min aggression. Fick ett samtal idag som jag ångrade att jag svarade på! Fy! Vet inte ens riktigt var jag ska börja spy min galla! Blir irriterad igen bara jag tänker på det. Hur som helst, så var det ett helt vanligt samtal från början, inget konstigt med det. Men sen var hon ju bara tvungen att få bekänna en sak. Ja, visst tänkte jag. Men det skulle stanna mellan oss ville hon. Aja, tänkte jag, what ever. Men så blir man lite smått orolig över att nåt allvarligt kanske hänt. Men icke, hon var bara arg på mig! För att jag lovat en före detta anställd att följa med på vår bowling i lördags, som hon trodde endast var för jobbet. Men det var ju liksom en privat grej, företaget betalade inte en krona för den. Det var liksom vi själva som la ut pengar för detta. Ska då inte alla kunna få följa med och ha lite skoj? Eller är det helt fel tänkt av mig? Fattar nada.

Ja, hur som helst, så drar människan upp en massa annan skit som att mina tjejer inte är med mig utan emot mig enligt henne för att de ville ha med denna andra person. Men det är för mig helt obegripligt! På många plan tror jag att jag har med mig dem mer än vad den andra hade tidigare. Och efter vad jag får höra av alla tjejer så tycker de att det är helt perfekt att ha mig som chef. Så tror jag knappast att de skulle säga om de var emot mig, men det kanske är jag som har fel. Som lever i nån jävla drömvärld. De kanske egentligen bara snackar skit bakom ryggen på mig.

För tydligen så var hon inte ensam om att känna att det var fel att denne person blivit medbjuden. Då undrade ju jag så klart vem det kunde vara. Men nej, det kunde hon inte säga, för hon ville inte röja denne. Ett typiskt exemplar av hur tjejer kan bete sig mot varandra när de inte har tillräckligt med bevis för att det skulle vara så. För det finns antagligen ingen annan som kände som hon. Med tanke på att hon är den enda som inte direkt tyckte om henne när hon jobbade här.

Håller med Ida, varför göra sig osams med den enda person som tycker om en? Helt oförståeligt enligt mig! Men det är hennes problem. Får se om jag kanske tar det vidare till min boss ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela