kirsten

Sanna mina ord

Jag får säga och tycka vad jag vill!

Publicerad 2007-06-27 18:37:49 i Jobb,

Blir så trött ibland på min käre chef. Vi brukar alltid sitta och prata en stund efter att vi haft våra överlämningar jag och Ida. Bara för att vi vill det och för att få en chans att prata om sånt som inte bara är jobbrelaterat. Så gjorde vi även idag, och jag skällde lite om de dryga gäster som kommit ner för att äta frukost tidigare än vad vi öppnar. Men inte var de nöjda och trevliga för det! De tyckte att Helena skulle skriva ut kvittona åt dem och hon sa att det tyvärr inte var möjligt då hon inte kan med systemet.

Så fort jag kom ner i matsalen så frågade de om jag var kassörskan och om jag i så fall kunde skriva ut deras kvitton. Absolut svarade jag, men att jag bara var tvungen att byta om först. Det är liksom inte det att de ville ha frukost tidigare eller att de ville få sina kvitton utskrivna. Utan det var deras attityd jag störde mig på. Liksom, hörru du lilla fröken, nu tar du allt och gör som vuxna och världsvana jag säger! Jag tycker inte om när de beter sig så! Inte blir det mycket bättre när då Helena kommer upp och berättar att de hade fnyst åt utbudet i frukosten, trots att de mycket väl visste att inte allt skulle vara klart eftersom vi inte öppnat ännu.

Ja, hur som helst så tyckte då min chef att det var jag som hade fel attityd, att så fick jag minsann inte tänka! Utan man ska istället då enligt honom tycka att det är kul att ha sånna gäster. För då kan man tävla i om vem av oss i personalen som först får dem att ändra attityd och le. Men jag håller inte med om det när gästerna beter sig så! Och sen kan han ju inte säga att jag har fel, jag har ju rätt till min åsikt om allt. Jag ska ju inte behöva tycka som honom bara för att han vill det. För när han säger så, så ger han gästerna rätt i att behandla oss hur de vill. Och det är inte okej! Så det så!

Måste bara lägga till en positiv sak dock ;) Jag har gått ner totalt 2,5 kilo, braiga lilla jag ;)

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2007-06-27 19:23:14

Haha han är knäpp!!!

Postat av: Saga

Publicerad 2007-06-27 21:49:34

Håller med dig.
Alla har rätt till sin egen åsikt, vad det än gäller. Kul förresten att du gilla min hårfärg. :) Trivs jätte bra me det.

Postat av: Maria

Publicerad 2007-06-27 22:39:38

Alla har absolut rätt till sin egen åsikt! Stör mig så på sådana som ska tvinga på sin åsikt på mig. Dumt det där!
Grattis till viktnedgången!! Bra jobbat!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela