kirsten

Sanna mina ord

Idioter

Publicerad 2007-11-08 17:23:42 i Livet,

Jag tror ärligt talat att min hemstad är full av idioter, eller också är den invaderad av studenter från andra delar av landet som är mindre smarta! När jag gick från jobbet kom det en kvinna med två lösa hundar! Mitt inne i stan! Då får man ju bara lust att vända och gå direkt till polisen, usch, sånt irriterar mig. Folk med hundar som jag inte har en aning om vilka de är och så vips så ligger man där med en otäcking över sig. Usch!

När man sen sätter sig på cykeln, ja det ska vi ju inte ens tala om egentligen. Men av 10 cyklister har kanske 2 lysen, idioter rent ut sagt. Kommer svischande som om de var jagade av jag vet inte vad och man ser dem som först när man har dem en halv meter ifrån sig! När man sen ska cykla om nån galning som bara cyklar för långsamt eller så ja, då vinglar de som om de precis lärt sig cykla! När man sedan snällt står och väntar på att det ska bli grönt, så kommer den där idioten som cyklade så långsamt och ställer sig framför en, så att de inte ser när det blir grönt...

När jag skulla cykla in i porten så kommer det två mötande cyklister, som egentligen enligt lag ska stanna eftersom de hade hindret på sin sida och jag kom från det håll då de ska stanna och väja ;) men jag var snäll och gjorde det, saktade ner och tänkte att de då skulle cykla på lite så att ingen skulle behöva stanna. Men icke, det blev jag som höll på att ramla in i väggen. Idioter!

När jag skulle ner i källaren med cykeln var inte förrådet låst! Det ska alltid vara låst! Fattar inte att det ska vara så svårt. Hyresvärden påstår att det bara är vi i vår trappuppgång som kan gå in genom den dörren dessutom, men hur kan det då komma sig att en av tjejerna i andra trappen går den vägen och ALLTID låter dörren vara öppen?! Blir ju inte så skoj för hyresvärden om jag en dag kommer in där och upptäcker att min racer är borta...

Aja, nu har jag spytt färdigt min galla...

Imorrn blir det party! Dax fär Mika i Globen, kommer att bli så himla roligt! Shaka, dansa och sjunga med...love! Men först ett byte av däck på bilen. Om bara Martin skulle kunna ta och komma hem nån gång! Men men...nehej, ska beställa kläder nu från HM, blir så bra så, sommarkläder lagom tills vi åker till Thailand! Lovely lovely.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela