kirsten

Sanna mina ord

Tjejsnack v 45

Publicerad 2007-11-07 19:56:52 i Tjejsnack,

Jämlikhet

Vad är jämlikhet för dig?
Att det är lika för alla

Kallar du dig för feminist? Motivera gärna!
Ja, men det är väl klart att man är. Man vill ju att det ska vara lika rättigheter på t.ex ett företag oavsett om chefen är man eller kvinna.


Är det viktigt att det är 50/50 manliga och kvinnliga chefer?

Ja, men sen beror det ju lite på vad det är för yrke och så. I vissa yrken gör sig män bättre som chefer och i andra kvinnor.


Har du någon gång blivit diskrimerad på grund av att du är tjej?
Nej, det kan jag inte påstå. Däremot på grund av min ålder.


Är det viktigt att föräldrarna delar 50/50 på föräldrarledigheten?
Absolut, det tycker jag. Kommer att kännas jobbigt, men det är rätt ändå!

http://mlilja.net/tjejsnack

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela