kirsten

Sanna mina ord

Vad är det för en dag?

Publicerad 2008-04-07 18:10:21 i Livet,

Ja, vad är det för en dag, nej idag är det ingen vanlig dag, för det är Christines födelsedag, hurra, hurra, hurra! Vilken ångest jag haft för denna dag. Helt normalt kanske, men i vanliga fall brukar man ju tycka om att fylla år. Eller, nej det har jag nog faktiskt aldrig gjort. Jag tycker att det är jättejobbigt. Jag gillar inte all den uppmärksamhet man får, jag tycker absolut och definitivt inte om när man sjunger för mig och jag hatar att öppna presenter. Nej, ingenstans är jag normal känner jag. Nog för att jag tycker om att få saker men jag gillar inte känslan av att folk sitter och iaktar mig som om jag skulle bli superbesviken över det jag får. Och visst, det blir man ibland, men även när man fått nåt bra så får man höra att absolut du FÅÅÅÅÅÅÅR byta den om du vill. Öh, jaha tack så mycket, valde du den för att du trodde att jag skulle hata den eller?!

Men idag har jag än så länge bara fått bra saker ;) En superfin bukett av vår käre Birger, en ännu flådigare bukett av mitt "älskade" jobb, ett fint presentkort att nyttja på vilket hotell som helst i kedjan, en superfin ljuslykta och sist men absolut inte minst ytterliggare ett presenkort på ett spa! Jo, jag tackar jag!

Nu sitter jag och funderar på hur länge potatisen till maten måste vara inne i ugnen, om jag ska hinna byta om innan gästerna kommer, om jag kanske hinner sminka mig bara lite grann, när jag ska hinna ha glasyren på kakan, hur jag ska hinna med salladen, var jag kan stoppa undan all skit eftersom jag verkligen inte hinner städa?! Men det ska nog lösa sig. Borde det inte vara så att man blir utbjuden på fin restaurang när man nästan fyller jämnt?

En annan sak jag funderar över är vad jag kommer att få av Freixenet. Fick nåt av dem som Martin ska hämta ut i e stockholmo, bara för att jag fyller år. Det är lyx tycker jag. De tyckte tydligen att jag var värd nåt extra efter att vi testat hela deras sortiment på Ost- och vinmässan i lördags. :)

Jahaja, nej här har jag verkligen inte tid att sitta nu om NÅT ska hinna bli klart.

Kommentarer

Postat av: Saga

Publicerad 2008-04-08 07:13:24

Grattis på födelsedagen!!!

Postat av: Aida

Publicerad 2008-04-08 12:24:59

Jobbet börjar den 21 april med en sex veckor lång utbildning i Stockholm, jag väntar fortfarande på schema så än så länge har jag ingen aning om var och hur jag ska jobba.
Men jag skulle gissa på att jag kommer jobba mycket mellan Hallsberg-Stockholm och Hallsberg - Göteborg.

Kram kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela