kirsten

Sanna mina ord

Cellprov

Publicerad 2008-08-28 20:56:24 i Allmänt,

Äntligen är den här dagen över! Har inte direkt sett fram emot den om man säger så. Jag och in chef satt och pratade igår när det var lugnt. Hon är också relativt nyinflyttad här i stortstan och vi pratade om cellprov eftersom jag skulle på ett sådant idag. Jag tyckte att det var så konstigt eftersom det bara är 2 år sedan jag fyllde 23 och jag tyckte att det kändes som att det var för ofta med vart annat år. Hon höll med mig och tyckte också att hon fått gå för "ofta". Men jag sa att det kanske berodde på att man nyliegn flyttat.

Så idag när jag skulle åka så blev det felpå tunnelbanan för en annan linje som passerar där jag går på, så jag blev försenad. Men som tur var så var Martin med på den jag åkte med så han visade mig var jag skulle bege mig eftersom han kollat ut det. Inte ofta en barn- och mödravårdcentral ja även vårdcentral ligger i ett köpcentrum. Kändes lite knasigt att man hade fått en kallelse med en tid men man var ändå tvungen att ta en kölapp. Så jag hade inte behövt stressa så som jag gjorde. Precis när det är min tur knatar en av mina gamla klasskamrater in där. Andra gången på en månad som jag träffar henne.

Fick dock världens coolaste barnmorska som närmade sig de 65, klagade hejvilt på datorer och att de inte alls har samma hyror som i Örebro. Detta fick jag veta när jag fick klä av mig mitt på golvet och inte gå in bakom nåt skynke som man är van vid. Hon pratade och pratade. Rätt skönt det, men jag var så kissnödig så det enda jag kunde tänka på var att försöka att slappna av och inte kissa på henne ;) Det gick bra, hahahha! Passade även på att fråga om hon kunde förnya mitt recept på piller. Det kunde hon absolut göra. Hon var lika cool där. Hon hade humor den kvinnan. Sånt gillar jag. Allt för att man ska slappna av. 

Jag frågade ju även hur ofta man ska gå på dessa provtagningar och svaret är vart tredje år. Jag fick en kallelse för att jag är ny i stan. De har inga sparade journaler på att man varit på något innan och då ser det ut som om man aldrig varit på det. Så nu vet ni :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela