kirsten

Sanna mina ord

Jag och packning

Publicerad 2008-08-12 21:11:35 i Allmänt,

Så var det dax igen, Christine ska ut och resa. Det är ju roligt kan tyckas. Få se nya platser och så. Det tycker jag med. Men sen är det det där med packningen. En av mina vänner hon börjar packa lite småsaker när hon bokar sin resa, det kanske vore nåt för mig med? Fast jag tror inte att det skulle funka för mig. Jag har alltid varit sån här. Man ska tvätta och fixa in i det sista och under tiden gå runt i sunkiga kläder som inte ska med på resan. Ok, nu ska jag vara borta i 5 dagar och inte i en hel evighet. Så det är ju inte så farligt som det låter. MEN jag måste verkligen veta vad jag ska ha med mig för att använda. Inget som ligger i väskan får bara ligga där och ta onödig plats. Jag ska ju liksom resa bort för att shoppa. Där ligger mitt problem med packningen. Jag tar alltid med mig för mycket. Ska jag bort en helg ser det ut som att jag ska vara borta i en vecka. Jag menar man vet ju aldrig vad man kan behöva under sina dagar som resenär.

Men nu ska jag till London som sagt och träffa min bror. Vi ska till ett ställe som heter Primark och där kan det shoppas för en billig peng. Brukar dock sluta med ganska höga summor, men det är en världslig sak. Vet inte riktigt mer vad vi ska hitta på. En utekväll ska det hinnas med. Men sen överger han oss och ska iväg och jobba på en stor festival, det är sånt han gör där borta. För oss funkar det dessvärre inte att följa med honom även fast det skulle vara kul att se en mässa stora artister, men att ta sig en bit utanför London lockar icke. Så vi huserar i hans våning och lever loppan med hans roomies. Blir bra det. Kanske att vi kan se en musikal med. Kanske.

Nej, måste nog återgå till packningen om jag ska hinna. Bilen drar klockan 4 imorgon bitti. Som by the way är kaputt. Tur att den även ska ta sig en tur till Örebro till veckan och få sig en genomgång. Bra med en pappa med kontakter, det tackar i alla fall plånboken åt. Packa...packa...packa...ska nog ta mig en chokladboll till innan.
A revoir!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2008-08-14 10:43:16

Hälsa London och shoppa massor =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela