kirsten

Sanna mina ord

Skojfriskt

Publicerad 2008-08-26 19:32:52 i Allmänt,

Idag när jag gick genom perrongen i tunnelbanan hörde jag nåt roligt. Hörde inte hela samtalet eftersom jag bara kom och gick förbi dem. Men det var i alla fall 2 herrar och 1 dam som stod och pratade. De pratade det magiska rökandet. Tydligen hade nån av dem slutat och när jag passerade så säger damen att men just det du feströker ju bara. Men den här mannen han hade humor för han svarade damen att: ja feströker så är det ju men det beror på hur ofta man har fest.

Haha, feströka, det är för mig ett skämt faktiskt! Antingen röker man eller så röker man inte och där med basta!  Sen kan jag absolut förstå de som en gång slutat och som blir sugna när de dricker, det kan jag. Men sen har man ju ett val, antingen fortsätter man att vara sugen eller så tar man en rök. Kan alkoholister då vara festsupare?

På jobbet går det också bra. Himla mycket att stå i. Har aldrig varit med om att det ringer så mycket på ett hotell. Men så finns det ju några rum att fylla också. Hela den här veckan är det fullt i Stockholm och det tycker jag är kul. Tänk er alla hotell i Stockholm, blir en del det. Men det är mindre kul när man börjar med nåt och inte hinner klart. För här måste man då stänga ner sitt jobb och sen få man hoppas på att man kommer ihåg var man slutade. Men så fort man går tillbaka och ska fortsätta så ringer det igen. Men det är kul när det händer lite :)

Nu måste jag kolla till maten. Är hungrig som en varg. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela