kirsten

Sanna mina ord

Julbak hos Pettersson/Karlsson

Publicerad 2008-12-14 00:11:52 i Allmänt,

Idag började vi dagen med att ta en rejäl sovmorgon. Vi har ett x antal timmar att sova igen. Men ändå ångrar man att man inte gick upp när man vaknade av klockan första gången. Men så kan det vara. Kom upp på stan riktigt sent med, letade efter kvitton för att kunna byta glas, samtidigt som det gick upp för mig att mitt playstation saknades. Kunde verkligen inte hitta det, vi visste att vi fick med oss allt från hembygdsgården förra veckan och att ingen av våra vänner ens skulle komma på tanken på att ta med sig det. Vi visste också att det sista stället vi sett det på var i taxin hem. Ringde mamma i panik och frågade om det stod där och det gjorde det! PUH!

Så vi blev lite sena idag, tog en tur på Söder, fick se Martins jobb och ett luciatåg. Stackars lucian hade stearin i hela håret, var faktiskt brunhårig med, därför syntes det så bra. Inhandlade present till bytet vi ska ha på jobbet på tisdag. Bara lite kvar som ska fixas med den :P

Åkte hem och åkte och handlade sen direkt hem för att börja julbaka. Blev pepparkaksknäck, chocolate crisps, chocolate crackels, lion bars och saffransbiscotti. Lovar att bjuda på jobbet på tisdag ;)  Med 5 sorter måste ju nån tycka om nåt, hehe! Tycker att det är kul att fixa och dona, men sen när det kommer till ätandet så glöms det bort och vi får slänga allt i mars. Så varför jag alltid envisas med att göra en massa saker kan man ju fråga sig om.

Tråkigast i år kommer vara att jag inte får fixa fikat till Martins födelsedag. Kommer ju vara hemma hos Martins föräldrar så jag antar att hans mamma kommer fixa det. Så himla trist, för jag har hittat värsta perfekta tårtan...Typiskt. Jag har hittat den perfekta presenten med, det är skoj. Vad som mer är skoj med detta är att de sänkt den med typ 500:- så kan jag ju köpa en massa andra roliga saker ju! Till honom så klart. Har även hittat en juklapp till honom, och eftersom en upplevelse är årets julklapp så är det det han ska få. Modigt av mig att skriva det här, men jag vet att han inte läser den här bloggen. Snopen jag skulle bli om han gjorde det nu. ;) men han vet ju i alla fall inte vad det är för upplevelse han ska få. Det kniper jag om!

Vi började julbaket med denna låt, en av mina absoluta favoriter. Det värsta är bara att den alltid spelas när det är något sorgligt som händer i filmer eller serier. Men den är bara så otroligt vacker, här i Peter Jöbacks tolkning. Enjoy!


Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2008-12-18 06:50:12

Nja jag tyckte tjejen också valde fel... Fast hon borde valt Tobias som åkte ut för länge sen =) Men som sagt TV är ju bra på att inte visa hela sanningen så det blev säkert rätt. Även om jag inte för min värld kan förstå att Peter valde Ville... hehe tack för senast förresten, har ju inte sagt det =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela