kirsten

Sanna mina ord

Stackars Barry

Publicerad 2008-12-11 23:11:49 i Allmänt,

Den här dagen bara forsade förbi, jag minns att klockan ringde imorse, att jag återigen missade tåget, att en man skrek på min kollega i telefon, att det var lasange till lunch idag, att bullen på eftermiddagen var god. Sen satt jag på tunnelbanan igen. När jag kommit fram till Solna Centrum var jag tvungen att gå av, för vid Näckrosen skulle den inte stanna, på order av polisen. Jag som redan var stressad visste inte alls åt vilket håll jag skulle gå, men lyckades och Martin kom och hämtade mig halvägs. Underbare man!

När vi sedan kom hem ropade Martin på mig att jag skulle komma och det snabbt. Min första tanke var så klart att nån av katterna skitigt ner hela badrummet. Eller att krälade av mask i lådan, vilka tankar liksom. Men när jag kommer dit är det blod på golvet. Barry var den som orsakat det. Vände och vred på honom, men inget blod. Då fattade vi att det kom från kisset. Stackars då! Ringde veterinären och fick komma meddetsamma. Måste säga att det är en av de bättre sakerna med att bo i en stor stad. Det mesta är öppet längre! Åkte dit och de klämde och kände på hans mage och kollade tänder och tandkött och jag vet inte vad. Tydligen kan detta bero på att katten är stressad, att den hamnat i en ny miljö eller så. Det kan tydligen komma flera månader efter flytt med. Han fick lite medicin som han ska få i 5 dagar nu, och har det inte blivit bättre måste vi åka till ett större sjukhus för djur så att de får röntga honom.

Men redan nu efter den första dosen verkar han må bättre. :) Så håll tummarna! Klarar inte av att ett djur till ska bli sjukt. Jag dras snabbt tillbaka till den panik jag upplevde när Lilo dog för 2 år sen. Vill inte hamna i det tillståndet igen tack! Men det ska nog gå bra det här :)

Nej, dax att ta tag i bäddningen kanske...

Kommentarer

Postat av: jerker

Publicerad 2008-12-11 23:54:35

hoppas katten blir bättre.kram vännen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela