kirsten

Sanna mina ord

Vilken vecka!

Publicerad 2008-12-20 15:32:37 i Allmänt,

En  sak har jag lärt mig under min tid här i Stockholm, och det är att det är väldigt dumt att börja veckan med ett party. Dagen efter Tomterocken var inte alltför kul, var väl ingen som var direkt pigg då. Men nu var även vår julfest satt på en måndag. Och var man seg efter tomterocken, kan jag säga att man var mer död än levande denna tisdag. Usch, nog för att jag fått "sovmorgon" till nio istället för halv nio. Men ändå. My godness, tror jag var full hela dagen. Men det måste ju betyda att det var en rolig fest. Av alla bilder att döma som togs under kvällen så var det nog så med. Men kan det bli annat när det är schlager? Men att sedan själv vandra i natten var kanske inte mitt smartaste drag, men tuff som man är klarade man sig helskinnad hem ;)

Att börja dagen med ett glas apelsinjuice när man inte tål den drycken kan man också fråga sig varför man gör? Hur kommer man ens på tanken?! Kan vara som så att magen sa nej till vatten men gärna ville ha nåt sött...varför tog jag bara inte en fanta i kylen istället? Så min mage levde sitt eget liv när jag försökte att arbeta. När jag kom hem var jag ensam hela kvällen, skönt det, Martin hade julfest med sitt jobb. Skickade ett mess innan jag la mig, fick svar klockan 2 om att han skulle ta sig hem med taxi. Klockan 3 hade han inte kommit hem ännu, inte klockan halv fyra heller. Behöver jag säga att jag var LITE orolig?! Man hinner tänka en hel del, att han blivit rånad och nerslagen osv osv. Skickade ett nytt mess, men inget svar. Halv fem rumlade han in...onsdagen gick som ett töcken det med...

I torsdags slog bomben ner...jag frös, jag hade ont i kroppen. Jag ville inte alls vara med. Men höll ut hela dagen, men sa nej till fika och nej till handling. Ville bara hem. La mig och sov i 2 timmar. Men kände mig absolut inget bättre. Värre var att jag verkligen var tvungen att ta mig till jobbet igår. Men tjej som man är tog jag mig dit, jobbade tills de andra var på plats och färdig med sina visningar. Sen åkte jag hem. Kom hem till 11 och sov tills Martin kom hem klockan 17. Längesen jag var så sjuk. Eller hela den hör förbannade hösten har gått åt till att vara sjuk. Men det är nog så när man byter jobb, det är så många baciller som man inte är van med. För att inte tala om alla sjuka personer som åker med tunnelbanan, ja i den bemärkelsen att de är förkylda eller så.

Himla bra egentligen att min bror valde att komma hit idag istället. För idag är jag mer mig själv. Ögat rinner inte så mycket längre och jag känner mig någrolunda ok i kroppen. Har bara en mycket hes röst. Mamma frågade förut när hon ringde om jag hade hamnat i målbrottet, så ja då kan ni tänka er ;) Ska bli kul att träffa lillebror med. Har ju inte setts sedan i augusti när vi hälsade på honom.

Nej, ska fortsätta plocka lite här nu :)


Jeanette och jag

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2008-12-23 07:05:33

Vill bara kika in och önska dig en riktigt god jul och ett gott nytt år! Står på hotellet och har precis checkat ut de sista gästerna....snart är det dags att trängas med alla andra ute i affärerna...wiiieee :) Kramar //M

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela