kirsten

Sanna mina ord

Roadtrip

Publicerad 2008-07-29 20:52:46 i Allmänt,

Börjar så sakta komma tillbaka till nutiden! Sakta men säkert. Man är ju ingen ungdom längre ;) I fredags for vi hem till Örebro, åt god mat hos mina föräldrar där vi även sov. Fick lite hjälp i lägenheten med att packa ur lite till bilen och ställde i ordning allt annat som vi sedan skulle ta en annan dag. Promenerade hem till dem igen, såg en hel del läckra båtar i hamnen. Kändes som en sommarkväll på rivieran. Sov några timmar för att sedan börja resan mot Göteborg.

Tog ett stopp i Skara och låtsades att vi var barn igen, men det var inte lika roligt som vi mindes det nån av oss. Vet inte om det är för att man blivit äldre eller för att det var förenat med livsfara att åka dessa attraktioner. Men nog gjorde vi vårat bästa ändå. Om det inte hade varit så hysteriskt mycket folk så kanske det hade varit lite roligare, men nåt som jag lärde mig av detta är att jag aldrig och då menar jag ALDRIG kommer att släppa mina kommande barn vind för våg. Fattar inte vad folk tänker med när de låter icke simkunniga barn vara ensamma i poolarna.

Efter en sönderslagen haka pallrade vi oss iväg mot vårt slutgiltiga mål, Göteborg. Killarna skulle på Maiden. Något stressade hann de iväg medan jag och Christine gjorde oss iordning i något lugnare tempo innan vi begav oss in till city vi med. Åt på en otroligt god italiens restaurang, dagen till ära fick jag svart pasta. Kändes lite mysko att stoppa i sig det. Efter det blev det en drink på kedjans hotell där. Fick ju dessvärre inte plats att sova där, men god dricka hade de i alla fall. Stötte på ett gäng härliga killar från Norrland, bröder var de med och humor hade de :)

Söndagen spenderades på Liseberg. Det tror jag däremot att man aldrig kommer att växa ifrån. Uj, vad skoj vi hade och oj vad blöt vissa av oss blev. Jag tror att de hade mutat nån tonåring i personalen för att rikta allt vatten mot mig. Att det sedan blir tekniskt fel när man står som andre åkare i kön så känns det ju mindre skoj. Men jag åkte i alla fall, jag menar jag tror inte att Liseberg drabbas av olyckor så kort efter förra.  Sen bar det av hemåt, stackars Klas satt där och körde medan alla andra sov. Skönt för dem att vara hemma när de väl kom till Örebro i alla fall. Själv hade man ju två timmar kvar. Blev inte mycket sömn natten till måndagen, men det får vara värt det. Det är ju snart helg igen och då är det PRIDE! 

Eller de håller ju på för fullt här denna vecka, men på lördagen är det själva paraden. Så har ni inget för er kan jag varmt rekomendera detta jippo! Nehej nu bjuds det på bigaråer och vindruvor, mums!


Har nog aldrig blivit SÅ blöt av flumride!


Världens bästa Mattias

Klas och Christine vrider ur kläderna

Modiga killar

Glasspaus behövs

Vacker solnedgång på väg mot Stockholm

AJ! Mycket värre än vad det ser ut

Sally har hittat hem

Barry spanar

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela