kirsten

Sanna mina ord

Shopping

Publicerad 2008-07-19 18:43:07 i Allmänt,

Imorse vaknade jag och upptäckte till min fasa att Martin var borta! Ja, han var verkligen det. Fattade först inget alls, men så kom jag på att vi skulle ju tvätta med start klockan sju. Tydligen hade jag bara tryckt av mobilen och fortsatt sova, så min underbare man knatade själv ner i källaren och satte igång med tvätten. Det är kärlek för mig. :) Att äntligen inte vara den enda som pysslar med den biten. Fortsatte dock att sova mellan tvättarna så ni behöver inte tro att Stockholmslivet gjort mig morgonpigg på nåt sätt. Nog för att jag inte pallade med att sova längre när klockan var halv tio, men det ville Martin. Så jag gick upp med min bok.

Sen blev det en heldag på stan. Måste verkligen ha en kryddhylla. Har inte tillräckligt med plats i våra skåp, så vi letade efter en sådan. Hittade dock endast snordyra sådana och det känns ju mindre skoj eftersom det behövs flera än de små som vi hittade. Antar att det kanske blir en sväng till Ikea igen. De borde ha nåt som passar oss ;) Kollade på TV, har hittat favoriten men helt plötsligt är vi uppe i de summorna vi ville slippa bara för att det är årets modell och den är lite mer high tech. Ska väl kolla om nätet kan erbjuda nåt billigare än vad innerstadsbutikerna kunde ;)  Hann med en lunch också, och jag hittade en tröja som kan användas som jacka och ett par jeans. Har verkligen inga kvar som passar. Så det var bra det. Skulle köpa stövlar med, men så blev det inte. Jag pallade inte för jag hittade inga fler par. Var på Skopunkten så klart och på ena stället hade de 3 par jag ville ha, men då saknades en sko till ett par och i en andra så fanns det endast 2 jag ville ha. Så det blev inga alls. Haha!

När vi kom hem från stan åkte vi och letade efter Coop. Deras kattsand är otroligt bra och typ den billigaste som finns. Så därför åkte vi dit trots att Ica ligger i vår stadsdel. Nu hittar vi till Bromma med. Skulle bara ha sand, men kom därifrån med en bok och lösgodis med. Det lösgodiset är typ sånt man annars får köpa styckvis. Alltså typ snablar, delfiner, stänger. Helt otroligt att en vanlig mataffär har sånt i sitt sortiment. Men så är vi ju i storstan nu ;)

När vi kom hem därifrån så bokade vi biljetter. Ska gå på bio minsann. Tack vare Jerker ska jag nu äntligen få se Sex and the city. Tackar för det ;) Han tyckte nämligen att Martin var dum mot mig som inte ville se den med mig. Hehe! Men jag sa snällt att han får bestämma nästa film vi ska gå på. Roligaste med det är att den filmen han vill se då vill jag med se, så det blir liksom inget straff för mig. 

Bokade resa igår med. Så den 13 augusti bär det av till London och lillebror och en massa massa massa shopping. Primark here I come!

Kommentarer

Postat av: jerker

Publicerad 2008-07-20 01:43:04

Bra att jag väckte martin ur sin dvala så han tog me dig på bio.Själv önskar jag att mitt liv va en aningens roligare än va det e men snart e det höst o dåå tar jag igen denna piss sommar.Hoppas ni gillar filmen det gjorde jag:-)kram på dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela