kirsten

Sanna mina ord

Tvätthaveri

Publicerad 2008-07-08 20:37:47 i Allmänt,

Jag börjar undra om jag hamnat i världens ände, där alla gamla produkter samlats. Skydnade mig hem idag då jag skulle tvätta. Det var tanken i alla fall. Drog ner all tvätt eftersom det finns två maskiner i denna byggnad, himla bra kan tyckas vid första anblicken. Lassade i min tvätt och kände en uns av glädje över att det skulle gå så fort i jämförelse med vad det gjort i vår gamla tvättstuga. Fyllde på med tvätt- och skäljmedel och skulle sedan trycka på startknapparna. Den ena hoppade igång och snurrade och hade sig, tyckte den betedde sig märkligt eftersom inget vatten strömmade in. Men såg att det skulle vara så, den vägde visst tvätten. Så långt helt okej. Tryckte på start på den andra maskinen, men den ville verkligen inte. Tryckte på luckan, men inte heller det var fel. Fick helt enkelt nöja mig med att den ena snurrade.

Gick ner igen när tvätten skulle vara klar. Det var den inte, var 15 minuter kvar. Suck. Gick upp igen och sen ner igen när tiden var inne. Försökte mig än en gång på att få igång maskinen, men icke. Men när jag sedan gick ner med tredje tvätten så försökte jag öppna luckan, men det gick inte. Blev sur och drog tag i luckan och skakade på den. Minsann, då hoppade maskinen igång! Ibland kanske man ska använda sina muskler till våld, trots att det alltid står på maskinerna att man inte får göra det under några som helst omständigheter. Så nu hann jag med nästan all tvätt, lite får ligga. Undrar om vårt kylskåp hoppar igång det med om jag slår lite på det ;)

Roligast idag måste nog ändå ha vart när jag gick på tunnelbanan och skulle sätta mig på en ledig plats och nån sitter och vinkar till mig. Fattade inget alls, men där satt en av mina gamla klasskamrater från Grythyttan. Visst, jag vet att hennes föräldrar bor i Solna, men hur stora är oddsen att man träffas så där? Men skoj var det i alla fall :)

Måste kolla till Martin nu, han är så tyst...han rakar sig för första gången själv med hyvel. Hans apparat ligger kvar i badrummet i Örebro. Grattis ;)

Kommentarer

Postat av: Saga

Publicerad 2008-07-09 11:17:56

Våld löser allt. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela