kirsten

Sanna mina ord

Vilken sprinter...

Publicerad 2008-07-01 22:11:19 i Allmänt,

Nyss hemkommen. Borde verkligen ta tag i röran här hemma. Men jag är helt slut. Fast jag vet att jag kommer att ta mig i kragen, för det är sån jag är ;)

Idag då. Jag vet att ni väntat, hehe. Men den som väntar på nåt gott... Åkte från Örebro vid 6 imorse. Himla skoj. Fattar faktiskt inte varför en del människor är så idiotiska att de kan sätta sig på ett morgontåg och prata högt och ljudligt om både det ena och det andra...usch, låt mig får fortsätta att sova säger jag bara. Promenerade bort till jobbet eftersom jag inte började förens 8.30 Härligt det. Var lite tidig ändå så jag fick snällt sitta och vänta på min handledare. Fixade nya kläder, eller ja, nya är väl synd att kalla dem. Men jag fick en uniform i alla fall. Det har jag inte fått på 2 år hos min förre arbetsgivare så det ses helt klart som positivt ändå, de är dessutom hela nästintill. Men jag får gå och handla en kostym på egen hand och sedan lämna in kvittot så är det kirrat med. Nice.

Fick sitta med de första timmarna och kolla och lyssna. Sen helt plötsligt fick jag börja jobba på egen hand. La in namnlistor och lyckades till och med hjälpa de andra tjejerna då "bossen" satt upptagen. Kul att kunna bidra med nåt. Bad om att få gå tidigare så att jag skulle hinna med tåget vid 17, och det var inga problem. Problemet var bara att det visade sig att deras klocka gick fel. Så jag hade 5 minuter på mig att ta mig till stationen. Jag och Martin hade innan pratat om hur lång tid det kommer att ta för mig innan jag håller övriga stockholmares tempo, 2 veckor trodde jag. Så blev det icke, en dag snarare. Jisses vad jag sprang. Bara för att när jag kom fram så åkte tåget. Tack för den! Så Martin och jag fick snällt vänta till klockan 19. Usch...

Nej, ska packa lite och sen väntar sängen. Ska börjar ge kissarna droger med. Kan bli spännande, eller inte...men om de ska jama och försöka att bryta sig ur burarna under 2 timmar på lördag kommer jag att bli fullständigt galen!

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2008-07-03 21:14:30

Verkar som du trivs på nya jobbet, kul! Du får uppdatera med mer info när du slipper pendla så förbenat =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela