kirsten

Sanna mina ord

Lucky me

Publicerad 2008-06-09 17:46:53 i Jobb,

Oj, jag är riktigt dålig på att uppdatera till allas stora förfäran. Jag vet att ni är många som väntat ;) Men är det så fint som det varit de senaste dagarna så är ju inte datorn första stället jag väljer att sitta vid. Nog för att jag haft soleksem över halva kroppen de senaste dagarna och för det mesta suttit inne så har jag valt annat som är roligare att göra ;)

I torsdags var i alla fall den stora dagen. Jag begav mig till huvudstaden för mig själv då jag var tvungen att ha med mig bilen, finns inget som är så tråkigt att köra runt själv. Men det gick bra, jag tig mig fram helskinnad. Kom fram i god tid dessutom så jag hann flanera runt på Kungsholmen innan jag skulle in till min intervju. Nånstans däremellan hann det andra jobbet ringa och be mig ringa upp dem eftersom jag naturligtvis inte hörde när telefonen ringde, fattar inte att det ska vara så svårt att höra den ibland. Men hur som helst så valde jag att inte ringa upp dem för att göra det lite senare.

Intervjun gick fint, fick mig en rundtur eftersom jag aldrig varit där tidigare. Jag fick se ETT rum ;) Men det var ju fint i alla fall. Sedan blev det några timmar på stan, jätteskoj att gå runt själv, verkligen. Men det var en hel del folk så helt ensam var jag ju faktiskt inte. Fulla studenter och en hel del turister. Ringde det andra hotellet som inte hade tid med mig och bad om att få ringa upp. Men inte ringde de när de sa att de skulle ringa...utan intervjuhotellet hann ringa först och gav mig tjänsten! Tjänsten jag ville ha. Himla bra det! Kort därefter ringde det andra hotellet och gav mig den tjänsten med, men då fick jag snällt tacka nej. Så nu är både jobb och bostad fixat. Härligt!


Nu ska jag bara få min chef att vara med på noterna med. Det kommer inte att bli lika lätt märkte jag när jag pratade med honom i telefon. Jag var både dum och tänkte helt fel...ska bli himla skönt att slippa detta ställe måste jag säga. Nåt jag ångrar är att jag inte skriftligt har att han lovade att jag kunde gå när allt var uppstyrt med jobb för min del. Men jag vet att det är många som hört det, men det skulle underlätta att jag hade det på papper. För då hade han inte kunnat hålla mig kvar som risken är nu...Trots att jag har världens bästa tjej som bara står och väntar på att få hoppa in och börja jobba. Åh, jag hoppas att detta löser sig. Skulle visst ta oss ett snack imorrn...då jävlar ska jag vara förberedd det är en sak som är säker...


Men jag är glad ändå. Måste hålla humöret uppe :)

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2008-06-09 18:30:10

I värsta fall väntar nog jobbet på dig ska du se =)

Postat av: Saga

Publicerad 2008-06-09 20:22:35

Grattis till jobbet! Hoppas det bli bra. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela