kirsten

Sanna mina ord

Över igen

Publicerad 2008-06-23 17:47:51 i Allmänt,

Det är konstigt hur fort Midsommarhelgen alltid går. Man ser fram emot att få det lite långledigt men så svisch så helgen passerat. Alltid samma sak ;) I år var det dock lite annorlunda, spenderade nästan hela helgen i Köping. Första gången på länge som jag kunnat lämna jobbet och staden åt sitt egna öde, stort tack för det Maria! :) Skulle vara där på fredagen klockan 14, men så blev det inte riktigt. Var där till 15, men mat fanns det kvar ändå det var ju lugnt. Spelade lite kubb och hör och häpna lite fotboll. Jag tror att jag var riktigt duktig på det i ett tidigare liv, jag menar kan man annars lyckas spela det i finskor och vita byxor utan att ramla en enda gång?

Hur mycket vi än drack så tog aldrig den överfulla soptunnan med dricka slut. Helt galet egentligen. Men en otroligt smart idé att fylla en sådan med kolsyreis och sedan bara låta den stå där till allmänhetens intresse ;) Ja, trevligt var det. Nåt jag bara inte förstår med de som bor på landet är att de tror att det är helt okej att ta dit alla sina vänner som också de ska få dricka gratis och äta upp all mat? Himla mystiskt det där, så kvällen hade kanske kunnat sluta lite trevligare än de diskussioner som uppstod. Hur man sedan även kan tro att man kan få sova kvar i partytältet är ju en fråga i sig. Knasgökar!

Blev kvar långt in på lördagskvällen med, men vem kan tacka nej till mer mat och sedan marängsviss till efterrätt? Fick dessutom vara den första att få veta att värdinnan är gravid, så det var ju inte helt fel. Himla mysigt måste jag säga! Nog för att ingen skulle få veta, men har man lätt för att nosa upp hemligheter och folk inte kan hålla tyst så blir det så :) Spännande!

Igår packades det lådor hejvilt, inte mycket kvar nu. Känns himla mysko att det snart är dax för flytt, men samtidigt otroligt spännande :) Nu ska det bara bokas lastbil med och det är inte det lättaste. Får nog hyra en i Stockholm istället, men det löser sig nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela