kirsten

Sanna mina ord

Seg kväll

Publicerad 2008-05-30 20:04:09 i Jobb,

Jag vet inte hur jag ska få mina restrerande timmar att gå, hur jag fått de att gå som passerat ja det vet jag faktiskt inte. För det är helt dött här verkligen. I och för sig tog en incheckning nästan över en timme, då gästerna var från Kina och verkligen inte kunde ett ord engelska. Alltid lika spännande. Som om det inte räckte hade de sin svenske chef med sig som hela tiden gjorde allt mycket värre. Jag hade liksom full förståelse för att de ville slå upp alla ord i sin lilla handdator, men det gjorde inte han och försökte då skynda på dem, vilket snarare ledde till motsatsen.

När jag sedan trodde att allt var klart, pekade och visade snällt var hissen fanns så stod de ändå kvar. Knappade lite på sin handdator och visade den för mig med frågan var hissen fanns ;) Naturligtvis satt den fast uppe på ett annat våningsplan så jag började gå uppför alla trappor, och en av kineserna följde efter! Hela vägen upp, han fattade noll när jag passerade deras våningsplan men knatade ändå med. Så jag visade honom hur han skulle stänga dörrarna för att förhindra att detta händer igen. Så visade jag honom in på sitt våningsplan och han ber om ursäkt och fortsätter att följa efter hela vägen ner. Roliga två veckor vi kommer att ha här på hotellet.

Ytterliggare en intervju på g, nästa vecka bär det av upp till Stockholm igen. Denna gång ett av våra kedjehotell, vilket jag själv känner starkare för än det andra jobbet. Detta innebär en tjänst som endast är dagtid och måndag till fredag. Kan liksom inte bli så mycket bättre än det. Plus att jag då får stanna inom kedjan dessutom. Fick hela tiden höra att jag skrivit ett nästintill perfekt CV, jag tackar jag. Speciellt som jag tyckte att det var så himla svårt, men jag ska kanske inte ha all cred för det heller. Men jag skrev och Martins bror läste och gav råd. Han skulle kunna arbeta som det, korrekturläsare av CV:n. Då skulle nog alla få jobb tror jag ;)

Anledningen till att mitt tidigare inlägg döptes till oväsen är för att jag under gårdagen endast hörde byggnadsarbetarna rakt över gatan. Så även idag, de jobbar faktiskt fortfarande. Undrar vad de stackars männen har för lön egentligen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela