kirsten

Sanna mina ord

Kryssning och sjukdom

Publicerad 2008-10-22 21:51:12 i Allmänt,

I helgen var det dags för den årliga kryssningen. Jag och Martin brukar alltid gissa oss till hur den kommer bli och det slår aldrig fel. Vi vet redan från början att det är vi två som håller ut längst och att det även är vi som är de som är vakna först. Att vi ensamma får ta oss till frukosten, för den försover sig de andra ifrån och lämnar istället in biljetten och tar sig något annat, mera bakisliknande mat ;) Vi vet vilka som kommer att bli osams och nästintill på klockslaget. Frågan är bara varför man utsätter sig för dessa resor?! Vi har ju alltid rätt. Himla tur att vi gillar varandra i alla fall. Man kan ha rätt roligt när man är bara vi två tillsammans med. Vi diskuterar och funderar, sjunger med i musiken och spexar runt. Denna resa hjälpte jag även en väldigt full kille att först komma in i sin hytt istället för att ligga mitt emellan sin hytt och korridoren. Sedan hjälpte jag honom att komma upp till dansgolvet eftersom hans kompis höll på att få spader på att denne kille höll på att däcka. Kanske inte det bästa man kan göra, men han däckade nog nån annanstans istället ;)

Har dessutom dragit på mig en förkylning som verkligen vägrat att släppa. Blev dock något bättre under resan, kan det bero på all alkohol? ;) Men det börjar bli riktigt trist, inom loppet av två veckor har jag tappat rösten 2 gånger! Jag som aldrig direkt är sjuk, eller har varit. Men nu känns det som att allt kommer samtidigt! Jag vill ju träna! För tränar man inte så blir man ju sjuk. Jaja, igår kom vi iväg i alla fall. Boxades hejvilt! Inte lika lätt längre då jag inte längre är lika arg, har liksom inga aggretioner som måste ut. Men det var kul ändå. För en gångs skull kan jag säga att Friskis har ett bra pass. Bådar ju gott. Men det känns idag kan jag säga. Jag har till och med träningsvärk mellan tummen och pekfingret ;) Hahahah!

I helgen väntar Tyskland med Martin. Ska handla lite starkare drycker. Calle och Märta agerar katt- och husvakt. Vad skulle man göra utan detta underbara par? Blir först en liten tripp till Örebro för bilbyte och sedan drar vi söderut. På tisdag väntar det första bokningsmötet och kanske att vi hiner umgås med de andra på after worken, torsdag ska jag fotas och leka modell och på fredag ska jag till Hamburger Börs och gå på R.E.A, snälla mamma som gav mig och Martin möjligheten att gå på det. Betalar endast för maten och drycken. Och så eventuellt en liten trip hem till Öret igen. En massa roliga saker på g med andra ord =0) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela