kirsten

Sanna mina ord

mini weekend

Publicerad 2008-10-25 19:04:18 i Allmänt,

Happ igår stressade man hem  för att fixa det sista hemma innan det bar av hem till Örebro. Man vill ju inte att det ska se ut hur som helst när nån annan ska se efter ens hem. Fick visa Märta runt igen, minnet är bra men kort hos äldre. Hon var så orolig stackarn för att hon skulle till doktorn på måndag och ja hon visste inte om hann gå in mer än en gång på morgonen. Men mest av allt var hon orolig för beskedet hon skulle få, de hade hittat nya knölar i bröstet på henne. Hon hade bröstcancer för 15 år sedan och lyckades bli av med skiten, men nu har den eventuellt kommit tillbaka. Man blir så ledsen när man hör sånt. Speciellt när det är en sån underbar människa som får det. Nu låter jag elak jag vet, men det är så jag känner. Gör ändå mer ont när man vet att det är hon som tar hand om allt hemma då mannen hennes har KOL. Men vi kände att det var lika bäst att de ändå fick passa katterna, de älskar dem! Och för att få nåt annat att tänka på kan det ibland vara bra att få ta hand om djur eller vad som helst. Ja, jag kommer hålla tummarna hela helgen i alla fall för att det ska vara godartat.

Åkte hem till Martins föräldrar och bodde där, kom så pass sent så det var skönt att bara hänga med dem. Gick upp tidigt imorse och började fixa frulle och sen bar det iväg. Så efter en hel dag i bil är vi framme vid hotellet. Har fräschat till oss tagit varsin öl/cider och ska nu ge oss ut i Malmönatten. Blir ju en väldigt tidig kväll för oss, men nåt kul ska vi väl hinna med. Imorrn går vi upp klockan 6, herre gud, en söndagmorgon! Men båten till Tyskland går 9.15 och man ska vara på plats klockan 9. Så det är lika bra att vara uppe med tuppen. Sen blir dte shopping! Kul att hitta på nåt sånt här ibland. Nu ska vi ju inte bara handla för nöjets skull, utan till vår fest. Men i alla fall :) Mera sånt här tack! Man behöver ju inte åka 100 mil för att göra nåt skoj eller annorlunda heller. ;)

Nej, måste gå. Soo long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela