kirsten

Sanna mina ord

PS I love you

Publicerad 2008-10-06 19:39:50 i Allmänt,

Har tidigare sett filmen, men var så grymt besviken. Vet inte hur många gånger jag somnade och Martin bara suckade. Inte så bra betyg för en film direkt. Men jag tänkte ändå för ett tag sedan att jag skulle ge boken en chans, och nu har jag läst ut den och vet ni vad? Jag älskade den! Det var en väldigt stor skillnad i handlingen trots att de handlar om samma sak, men det mesta var annorlunda precis som det alltid blir när man gör en filmatisering av en film. Men jag kan i alla fall rekommendera boken. Ska ge filmen en ny chans hade jag tänkt med, bara för att få det bevisat för mig att filmen verkligen var SÅ dålig som jag minns den och att det inte bara var för att jag var trött när jag såg den. Lite jobbigt har det varit att läsa den här boken eftersom jag alltid gör det när jag åker till jobbet. För boken var verkligen sorglig och det är ju mindre skoj om man börjar snyfta med en massa folk runt omkring sig. Nu har jag börjat läsa Flyga Drake, får se vad jag tycker om den :)

                                                             Omslagsbild: ISBN 9780007165001, Ps, I Love You Omslagsbild: ISBN 9789146219354, Flyga drake



Idag orkade jag inte vara hemma längre. Man klättrar ju på väggarna av det! Så jag pallrade mig iväg till jobbet. Bjöd på chokladmuffins som jag bakade i helgen. Tänkte att de kunde få nåt för att de kämpat så när jag inte varit där :) Blev succé, de undrade till och med när jag hade tänkt vara sjuk igen. ;) Slapp även sitta i telefon idag, de ville att jag skulle spara på den röst jag fått tillbaka. Snällt av dem. Det gör att man verkligen saknar dem när man är borta, att de är så snälla menar jag.

Har fixat lite hemma med, så jag lovar, snart kommer det bilder ;)

Kommentarer

Postat av: Saga

Publicerad 2008-10-07 07:07:39

Hembakade muffins går alltid hem. Hade ju med mig muffins till jobbet när jag fick min 2 månaders förlängning. En tyckte att jag bara skulle få korta förlängningar så att jag ska komma oftare med fikabgröd. :)

Postat av: Maria

Publicerad 2008-10-07 10:22:39

Jag älskade den filmen :) Grät mig igenom den visserligen, men ändå :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela