kirsten

Sanna mina ord

Sjuk igen

Publicerad 2008-10-03 15:59:28 i Allmänt,

Har varit hemma i två dagar nu och börjar känna att det inte alls är kul längre! Okej, man får ju inse sina begränsningar, man kan inte gå till ett telefonjobb när man inte kan prata det funkar inte alls. Så jag fick snällt stanna hemma igår, när jag sen fick frågan om idag så kändes det fortfarande inte helt aktuellt att ta mig nånstans då heller. Så jag bestämde mig för att stanna hemma. Vilket känns som helt rätt val då jag inte direkt kan prata idag heller, att jag dessutom höll på att svimma i mataffären igår är ju bara ytterliggare ett bevis på att jag gjorde rätt eller hur? :)

Men idag känner jag mig piggare i alla fall. Rösten börjar så sakta bli min vanliga igen och inte nån hes whiskeydonnas. Nog för att det är svårt att säga det egentligen eftersom jag inte direkt har nån att prata med här hemma förutom katterna. Men det är svårt att veta hur man låter ändå, jag menar man pratar ju ofta med sina djur som om de vore småbebisar, så ja vi får helt enkelt se när karln i huset kommer hem ;) Har idag satsat all min energi på att städa och fixa. Har skrubbat hela badrummet inklusive väggarna. Dammsuga måste jag vänta med tills Martin kommer hem och flyttar på sin dator. Vågar inte så mycket som att peta på den saken då han byggt och fixat i flera dagar nu. Så jag började riva upp alla de lådor som står kvar med saker vi egentligen inte behöver.

Men jag har redan slängt hälften av de sakerna så det ska nog lösa sig det här med. Frågan är bara var man ska ha prydnadssakerna som tidigare stod i vår hylla i vardagsrummet? Jag menar vi har ju ingen plats för dem, vill ju inte heller att det ska se ut som man kommit till nån lumpbod när man kommer hit. Men samtidigt är det saker som betyder något. Saker man fått genom livet eller som man köpt och som är förenat med en massa minnen. Svårt att slänga sånt. Tur att det var en hel del ljus och sånt med i en av lådorna. I en annan hittade jag alla gamla skolakataloger. Snacka om nostalgi. Brev från lärare tillsammans med gamla betyg. Verkligen en resa tillbaka i tiden. Bara konstigt att hitta dem i dessa lådor, borde ha legat på vinden redan. Men men, det är kul att kolla igenom sånna här saker. För på vinden är man ju aldrig, så det kanske fanns en mening med detta?

I helgen hade vi tänkt åka hemåt, men nu när jag inte kan prata känns det rätt meningslöst så det blir en lugn helg här hemma istället. Har inte en ledig helg framför oss så det kan vara skönt det med. Ska nog leta doppresent och eventuellt åka till Ikea och köpa lite mer dvd-ställ och en bohylla. Så snart kommer man kunna bjuda hem folk hit utan att skämmas :) Nej, pausen är slut. Ska plocka vidare här så att det är fint när Martin kommer hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela