kirsten

Sanna mina ord

London finns ju alltid...

Publicerad 2008-09-18 20:34:32 i Allmänt,

Idag hade jag en riktigt bra dag på jobbet. Jag kände mig så jäkla bra, lyckades öppna upp bokningen helt på egen hand och ALLA mina bonusgäster kom. Alltså de som jag "tjänar" pengar på! Helt klockrent ju! Det betyder att min lön i oktober kommer bli fin :) Att maten som serverades till lunchen slank ner utan någon osmak gör ju också det dagen till en höjdare. Men det som satte pricken över i:et för mig idag var ett samtal. Ett samtal från London. Ungefär vartannat samtal som jag får varje dag innebär att jag får träna på min engelska vilket gjort att jag slipat upp den rätt bra igen.

Nu undrar ni säkert vad jag svamlar om och det ska jag komma till. En av de resebyråerna som jag tidigare bojkottat ringde idag och det var en kille som ville ha lite hjälp med att kolla upp lite saker och när jag svarat så undrade han hur jag kunde vara så trevlig hela tiden. Och när jag sa att jag var sån bara så ville han genast att jag skulle börja hos dem istället. Dels för att jag var så trevlig och för mitt fina uttal. Jo, man tackar! Han tyckte dessutom att det behövdes fler som mig. Behöver jag säga att jag blev smickrad och liiite generad. När han sen skulle bokstavera den krångliga gästens namn så sa han till och med C for Christine. Charmigt :)

När jag sedan skrattat mig igenom ett samtal tillsammans med en gäst då hon var rätt trött, så sa min chef "Vad har vi sagt om att ha roligt på jobbet?" Detta för att vi tidigare skämtat om detta, för självklart får man ha skoj på jobbet! Men hur som helst så skämtade jag tillbaka och sa att Ja, men du London finns ju alltid. Hahaha, sen så fort det blev lite mer hårda ord mot mig så sa alla att ja London finns ju alltid. Men varför inte...alltid bra att ha en fot inne lite överallt. Men att ta mitt pick och pack och flytta till London vet jag inte...jag är i helt fel tidpunkt i mitt liv. Då planerna går åt ett helt annat håll...

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2008-09-21 18:58:07

London är fantastiskt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela