kirsten

Sanna mina ord

Martin och Christine ser på skräckfilm...

Publicerad 2008-09-21 23:38:14 i Allmänt,

För några veckor sedan blev jag rekommenderad en skräckfilm av min bror. Jag sa genast till Martin att ta hem den och så gjorde han ju så klart. Han brukar göra som jag ber honom. Men den glömdes bort och han har hållt på och mixtrat och fixat med sitt köra Xbox. Så jag har med glädje kollat på Sex and the city och annat roligt. Men ikväll var det verkligen inget på tv, så idag bestämde vi att vi skulle kolla på denna film, Strangers.

Ni som känner mig vet att jag inte alls är en sån person som klarar av att se skräckfilmer, jag har fortfarande men av The ring som jag såg för väldigt många år sedan nu ;) Men det blev i alla fall en skräckfilm...

Som i många andra skräckfilmer vet man precis vad som kommer att hända när en person går framåt och drar undan gardiner och så också i denna film. Varpå jag alltid kryper mig närmre och närmre Martin som tillslut inte har nån plats kvar och min ände av soffan är tom för att jag mer eller mindre sitter i hans knä. Idag satt jag och vevade med händerna för att han skulle ta tag i dem, men han fattade ju så klart inte det och jag skrek håll mig i handen då för fan...ja, visst det kunde han ju göra, men varför sa jag inte bara det från början istället för att vifta som en besatt tyckte han?!

När det sedan blev ännu läskigare så gömde jag mig bakom honom, alltså jag tryckte in mitt huvud bakom hans rygg.
- Men för fan Christine, om du ska sitta så där så kan vi ju lika gärna stänga av!
- Jag tycker bara att det är lite läskigt, men jag lovar jag ska kolla...
-Aj som fan! Vad gör du? Du kan ju inte nypas så där heller...aj!
-Oj förlåt, jag ska sluta...men det är så läskigt.

Jag lider aldrig av nån handsvett, men när jag håller Martin i handen så skulle det behövas en handduk vid sidan av för det blir varmt. Men idag rann de rätt bra ensamma. Förstår inte att det är så otäckt att se på skräckfilmer ;) Men detta var en sådan med sann bakgrund. De är lite jobbigare för mig som måste kunna förklara dessa filmer med att det faktisk inte kan hända på riktigt.

När filmen sedan var slut så kunde man äntligen pusta ut och börja diskutera filmen...
- Det är ju bra att du tycker att det är lika läskigt som mig att kolla på skräckfilmer. Men att du inte kan sitta still och att du nöp mig så där...Du fick ju verkligen ett ordentligt tag och sen bara tryckte du till...Det gjorde ju ont som fan. Rätt i gäddhänget...
- Men vaddå det var ju läskigt och jag var ju tvungen att hålla mig i något.

Vilken kärlek det spirar mellan oss va? Att man inte ens får nypas när man kollar på film ;) hahaha! Ok jag kanske inte hade behövt gömma mig bakom honom när det var lite läskigt. Men helt krasst borde jag verkligen sluta kolla på denna typ av genre. Jag vågar liksom inte ens gå iväg till toaletten just nu...och det börjar bli jobbigt...

Kommentarer

Postat av: Richard

Publicerad 2008-09-22 01:28:30

Hahahaha. Låter ungefär som när jag och Hanna kollar på skräckis. Då kommer hon med sina nypor och tar tag i min arm. Stackars Martin... :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela