kirsten

Sanna mina ord

Blir galen!

Publicerad 2009-04-29 22:12:19 i Allmänt,

Imorse när jag tog min, vad jag trodde, lagade cykel och började trampa iväg upptäckte jag att det var nåt knasigt med den. Men trodde bara att det var att däcket satt skevt. Hm, det var nästan så. Fortsatte ändå att trampa men helt plötsligt så gick det inte. Åh, jag blev så arg! För det var riktigt långt kvar till jobbet och det finns inga tunnelbanestationer på vägen, alltså den vägen jag tar med cykeln. Jaja, det blev en promenad till jobbet och jag kom 20 minuter försent. Grattis! Men de var förvarnade, så att de inte skulle tro att jag glömt bort att jag skulle börja 1 timma tidigare idag eller att nåt hänt.

Martin kom när han slutat och konstaterade att däcket satt löst! Ja, men tackar älskling vill du att jag ska dö eller? Han hade inte testat att allt funkade som det skulle efter att han satt allt på plats igår. Klantigt tycker jag. Som tack fick han cykla hem den åt mig medan jag tog bilen. ;) På så sätt kunde han ju se om han lagat den korrekt och jag fick träna på att köra bil i rusningstrafik i Stockholm. Bra bra! Mindre skoj var det att det var match idag, halva Solna var avspärrat och vi som aldrig direkt använder bilen, man hittar inte direkt alla vägar då. Men jag lyckades och fick till jordens grymmaste fickparkering åt fel håll. Alltså åt det håll man inte är van vid att parkera åt. Jaja.

Skönt att det är sista dagen på jobbet nu och en långhelg! Inte för att jag ska vara ledig så mycket men i alla fall. Några cykelturer ska hinnas med, vi ska bygga golv på balkongen, plantera blomlådorna, jag måste hitta ett par jeans och så ska vi säkert hinna med nåt mer. Tvätta bilen vore ju en hit...suck...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela