kirsten

Sanna mina ord

Hurra hurra!

Publicerad 2009-04-07 23:07:55 i Allmänt,

Vet ni vad? Martin kom ihåg att fixa frukost på sängen till mig idag. Klockan 6.35 kom han sjungandes med en bricka med smörgås och varm choklad och ett rosa paket. Kärlek det. Fick äntligen det halsband jag velat ha sedan jul. Oj, vad länge jag väntat ;) Men det var det värt. Jag gillar inte att bli firad när jag fyller, tycker att det känns jobbigt att få så mycket uppmärksamhet och särskilt när det börjar sjungas för en. Men ändå kan jag känna att jag saknade det idag när jag inte hade nån här mer än Martin. Visst jag har blivit grattad på jobbet, men det är liksom inte samma utan familjen. Ja, det är knasigt det där. Av tjejerna på bokningen fick jag en jättefin berlock till mitt armband, så himla glad :)

Fastän det varit min födelsedag idag så har det mer varit en otursdag. Missade tunnelbanan för jag vet inte vilken tur i ordningen, det är tur att de går så pass ofta! När jag var på toaletten på lunchen upptäckte jag att mina byxor spruckit, så det var bara att bege sig på byxletarjakt, hittade som tur var ett par nya. Men hur länge har jag gått runt med de trasiga? Visst kanske inte världens mest oturstyngda dag, men det kändes jobbigt ändå.

Hela Familjen P ringde från Åre och sjöng så vackert. (Inte lika jobbigt som när man själv är närvarande) Plus att de som sjöng mest är 5 och 4 år gamla. Då är det liksom bara sött. Fick en hel utläggning om hur många barbies 5-åringen fått och ja hon han med att berätta mycket. Lillsnuttan. Måste få till ett besök hos dem nästa helg, så vi får lämna vår present med. Har idag tagit det svåra beslutet att inte åka upp till dem i Åre. Känns tungt och jobbigt men nu får det bli så. Kommer ta den här helgen till pyssel, matlagning och en och en annan cykeltur. Är fan inte många veckor kvar nu alltså...

Nej, ska ta och packa in det jag bakat som ska med till jobbet imorrn. Hann ju inte med det igår då vi var på Reisen och åt 3-rätters. Billigt och bra :) Så jag fick godkänt på att ta med det imorrn, kan ju liksom dra ut på firandet. Hehe! Sen är jag ledig till på tisdag, wwwiiiieee!

Kommentarer

Postat av: gelinda

Publicerad 2009-04-08 07:30:35

Grattis grattis! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela