kirsten

Sanna mina ord

Livrädd

Publicerad 2009-04-10 20:45:35 i Allmänt,

Vad härligt det är när solen skiner när man vaknar och man sedan står och kliar sig i huvudet och undrar vad tusan man ska ta på sig? När man tycker att det är lite för kallt för att dra på sig ett par ballerinor, trots att man under hösten använder dem tills det är frost ute. Knasigt det där, men så är det. I förmiddags när vi åkte och handlade blandades det kolosalt, en luv-tröja och väst, kjol och leggings och vinterstövlar. Så sexigt så ;) Jag har ett par Converse som jag mycket väl skulle ha kunnat tagit istället, men jag trivs inte riktigt i dem. Tycker att jag får så stora fötter, ja ni hör, tjejen med storlek mini tycker att hon har stora fötter. Martin bara skrattar åt mig när jag provar skor och sållar bort dem trots att de är snygga bara just för att de gör att mina fötter ser stora ut. Hör ju själv hur knäppt det låter, men men...

Blev en cykeltur på cirka två mil med, så nu har jag satt Tensta, Rinkeby och Spånga på nära håll. Skulle cykla till Barkaby, men det var typ grusväg dit och med mina smala däck funkar det inte så bra. Men det kommer nog bli en toppenväg när de är färdiga med den. Men nåt jag förvånades stort över är alla barn som cyklar utan hjälm?! Det är ju lag på att man ska ha det upp till 15 men det verkar inte många föräldrar ha fattat. Tror att de skulle ta och göra om den lagen helt faktiskt så att alla måste ha det. Jag menar alla måste ju ha bälte i en bil, så det vore ju liksom inte konstigt alls. Tror att det skulle bli så mycket enklare för alla då med, inget tjat om att Pelle i 2B inte behöver ha hjälm. Men hua vad jag spännde mig. Tycker inte riktigt om att sitta fast i pedalerna, men det blir ju så mycket bättre tryck när man trampar så det är bara att gilla läget. Funkar dock mycket bättre under Vättern för då är det inte lika mycket folk i vägen som inte har på vägen att göra så att säga. Inte så mycket grus överallt heller.

Var ut en sväng med kissarna på gården med. Sally skulle man kunna gå ut och gå med, för hon tycker att det är så kul. Barry han lägger sig ner och vägrar gå en meter. Han skakar och jamar och hjärtat slår i 180. Kraken. Men jag tycker ändå att de måste ut lite, få lite luft och bli av med pälsen som de annars släpper inne. Har tvättat minst ett ton med tvätt, både kläder och vinterjackor, skönt det. Plockat ur en massa påsar som skulle ha tagits om hand för längesedan, men som gömts undan bakom en dörr. Men nu är det ordnat. Satt upp en hylla på nytt, så nu står alla spel där. Till och med mina barnspel, inte jag som ville ha dem där då jag tyckte att de kunde ställas upp på vinden. Men hallå det är ju Labyrint, det är ju skitkul sa Martin då. När jag visade att spel nummer 2 fanns med Masters Labyrint då var lyckan total. Så ja de får väl stå där då ;)

Sitter och spanar med ett halvt öga på Så ska det låta, och jisses vad grym Molly är på att sjunga. Martin kom och sa det han med att jisses vad hon kan! Och ja, det kan hon. :) Och Ellas idol är med också, fantastiskt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela