kirsten

Sanna mina ord

Världens starkaste man

Publicerad 2009-04-13 22:49:00 i Allmänt,

Jag börjar faktiskt undra om han inte bor hemma hos mig månne? I höstas när vinterdäcken skulle på bröt Martin av däckjärnet. Blev till att låna hans brors bil och åka till en mack i närheten och köpa ett nytt. Idag när jag kom hem blev jag lite fundersam då han skulle ha satt på sommardäcken och tvättat bilen medan jag var borta. När jag kommer gåendes på vår gata ser jag att däcken är utbytta men att den är lika smutsig som tidigare. När jag kommer hem får jag svaret. Denna gång har han brutit sönder två hjulbultar. Så han satt då och letade efter verkstäder, men kunde inte förstå varför ingen svarade när han ringde. Haha! Jag sa att han skulle få vänta med svar till imorrn eftersom det är en helgdag idag. Men nu vet ni var ni kan få tag i en stark kille när det behövs. Hoppas bara på att han får in den på en verkstad under veckan, annars blir det till att åka tåg i helgen. :)

Annars då, helgen har gått superfort trots att jag varit ledig i 5 hela dagar! Men de har varit välbehövliga. Har lyckats cykla lite, men alldeles för lite. Stockholm vill gärna se sig som en bra cykelstad, men jag kan lova er att det inte stämmer. För det är sand överallt. På ett ställe var det säkert en decimeter! Inte lätt att cykla med slicks då (smala cykeldäck) så vi fick vända hem och ta en löptur istället. Får ta cyklingen vid ett senare tillfälle. Gick ju det med. Har varit i Gustavsberg på Iittala Outlet. Martin råkade slå sönder ett glas för ett tag sen. Det är ju aldrig fulglasen som ryker heller, men då är det ju bra att det finns en outlet i närheten. :)

Idag har det varit en rundtur runt Djurgården med Gelinda. Gick bra trots att ingen av oss hittade särskilt bra där ute. God lunch på Rosendals trädgård. Härligt med tjejsnack med :) Tack för en trevlig dag! Skulle ha blivit ett spinnpass, men varken jag eller Martin var sugna på det så det får bli en annan dag helt enkelt. Har ju box imorrn med :) Och jobb...skönt att det är en kort vecka dock. Får se vad den har att bjuda på.

       

 








Kommentarer

Postat av: jerker

Publicerad 2009-04-14 00:07:22

jag skulle nog säga att martin mest e klantig som lyckas paja hjulbultarna:-)

Postat av: gelinda

Publicerad 2009-04-14 09:36:59

Tack själv! Får vi snart göra om. Som sagt, vi gick nog en bra bit ändå, var helt slut när jag kom hem. Bra grej att prata när man tränar, märker man inte att det är jobbigt ;)



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela