kirsten

Sanna mina ord

Jag är kvar!

Publicerad 2009-08-29 12:10:55 i Allmänt,

Ja, jag lovar, har bara varit lite för mycket den här veckan för att ha haft tid och ork att skriva något. Katter som inte har tyckt om varandra, byte av tider på jobbet fram och tillbaka, tripp till Örebro och så ett biobesök på det med. Nej, man pallar inte alltid allt. Men nu ska det väl vara ordning på torpet igen. Katterna tycker numera om varandra igen, nog för att de kanske bråkar lite mera hårdhänt än vanligt men de kan i alla fall vara i samma rum utan att Barry visar tänderna för Sally. Tiderna på jobbet återgår någorlunda till det normala och jag ska bara vara hemma hela den kommande veckan. Sånär som ett och annat besök på gymmet. Nu ska det tonas!

Örebro var sig nästan likt. Hotellet är numera det absolut finaste i stan enligt min mening och formen på staden verkar ändra form helt och hållet. Men så sunkig som den varit så är det kanske dax för en förändring? Men man kanske inte behöver ta bort all grönska och göra det till ett stort betongblock bara. Men det blir nog fint när det är klart skulle jag tro. Invigningen var trevlig av hotellets nys lokaler och det var skoj att träffa alla igen, ni är saknade ska ni veta! Det blev nog lite hårdare än vad jag hade tänkt det från början, men är man ute ensam tjej med 3 killar och de tycker att det går lite långsamt så ja då försöker man att vara något snabbare. Att jag ska dricka isdrinkar när det inte längre är sommar var kanske inte det smartaste draget när jag inte hade någon jacka med mig, men jag fick tillslut en kavaj ;) Gentle man där...

I torsdags umgicks jag med de bästa systrarna, ja inte mina för det har jag inte några, men de är systrar ;) Mycket god mat intogs på slottet. Kan rekommendera er att gå dit. Sen bar det av till frisören, då jag klippte mig i Stockholm i våras och frisören förstörde mitt hår har jag ingen lust att försöka att hitta någon här igen. Så jag toh mammas frisör som jag fattade tycke för direkt.Så jag lät henne leka bäst hon ville med mitt hår och det lev succé! Kommer nog alltid att använda henne nu! Blev inte dyrt heller. Det är alltså billigare att sätta sig i bilen och klippa sig hos henne än att klippa sig hemma. SJUKT!!! Ok, jag fick mammas husrabatt, men i alla fall! Efter detta åkte vi hem till min mycket gravida kusin. Åh, ska bli så spännande!! Beräknat till på tisdag, åh!!!

Igår var det bio, dax att se nya Beck och ja jag gillade den. Något annorlunda, men det måste väl förnyas för att fortsätta att dra folk. Hade dock en tjej framför mig som satt rak i ryggen under hela filmen och bara var i vägen. Usch! Men men. Nu ska jag klä på mig och dra iväg till Östermalm. Ska hämta ut min nummerlapp till morgondagen då det är dax för Tjejmilen. Åh, nej jag är inte tillräckligt tränad, men jäklar vad jag ska springa ändå ;) Sen är det Filmstadens dag här så lite festligheter i krokarna, utomhusbio bland annat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela