kirsten

Sanna mina ord

Fight med vikarie

Publicerad 2009-02-22 22:30:44 i Allmänt,

Usch, jag är helt slut i kroppen nu. Trodde jag väl aldrig när jag såg vikarien vi skulle ha idag. Byxorna uppe vid bröstet med tröjan instoppad, glasögon och typ 3 meter lång. När han sedan drog på sig svettbandet över pannan visste jag inte åt vilket håll jag skulle kolla. När uppvärmningen startade blev det inte mycket bättre. Knasiga slag och benen upp till huvudet. Men varm blev man. Tänkte att detta kan ju inte vara sant...hur kan den här mannen ha blivit instruktör?

När han sedan skulle börja instruera hur man skulle göra övningarna så valde han ut en av de få nya som försökskanin. De flesta instruktörer brukar ju visa övningarna lugnt och inte med så  hårda slag, här bara small det. När vi sedan började boxas så gick han runt och tillrättavisade de som gjorde fel. Då vi var jämna par så hade han ju verkligen tiden till det. Men när han inte gjorde det så hoppade han runt i mitten, kickade och vevade med armarna som en kanin på speed. Jag pallade inte av att stå med blicken åt det hållet för jag kunde bara inte koncentrera mig på min uppgift som mitshållare. När jag ser sånt här så minns jag varför jag aldrig tidigare börjat på Friskis...

Sedan var det dax att börja sparkas. Vikarien plockar fram den tjej som är bäst enligt mig. Hon brukar kunna parera slagen och vet hur instruktören kommer att visa alla oss andra. Men när han började med sina sparkar så flög hon bara bakåt. Helt galen man det där. Han kom senare fram till oss då Martin gjorde fel och skulle då visa honom hur han skulle göra. Trodde andan skulle gå ur mig...

Jaja, skoj var det i alla fall. Trött är jag ju med, så hur kroppen mår imorrn får tiden utvisa. Veckan är uppbokad med massa roliga pass. Eller imorrn är det ett mindre roligt pass, eller passet är skoj, men instruktören är värdelös. Spinning står på schemat. Tisdag är det dans och box light, alltså volym 1. Onsdag stänger jag, alltså ingen träning. Torsdag blir det medeljympa. Fredag ska det handlas på och sen blir det bio. Lördag spinningpuls och dejt med en gammal lärare. Söndag är det box 2 med vikarien igen. Japp, nu är jag på G.

Förresten var kvällen hur trevlig som helst igår. Melodifestival, hembakad pizza, Wii, chips, prat, godis och en massa skratt. Det måste göras om snart. Tyvärr ingen Persbrandt i sikte, men en annan gång kanske?

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2009-02-22 23:09:27

Hehe det är just därför jag älskar friskis... för att få skratta åt alla dessa konstiga männskor och bara kunna träna som man vill =) Är det träff med Ingela på lördag?

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-23 08:54:25

Ja, det måste vi göra om! :) Får ta med kikarn ut nästa gång, så kanske Persbrandt kan spottas ;)



Kram!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-23 08:55:00

Glömde skriva namn..Gelinda!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela