kirsten

Sanna mina ord

Gravida drömmar

Publicerad 2009-02-26 22:41:20 i Allmänt,

Jag hinner med mycket i mina drömmar, det handlar om allt från döden, till resor, hemskheter och nu inatt födde jag barn. Kan ju vara lite trevligt så där. Dock inte i det här fallet då den lilla kom alldeles för tidigt. Nu har jag inga barn som det är idag, men när jag vaknade kom jag fortfarande ihåg känslan av att ha fött. Så frågan är var jag varit inatt? Nu gick det bra med bebisen, måste kanske säga det. Men den var väldigt väldigt liten. Varför drömmer jag om detta nu för? Kan ju kanske bero på att typ varenda kotte jag känner ska ha en bebis inom en snar framtid, eller också drömmer de om det som jag. Vet inte faktiskt. Jag ber nog min drömtyderska om hjälp här faktiskt :)

Idag har jag inte hunnit med mycket vettigt. Har vart på möte om Stockholms turister och det gjorde att halva dagen försvann, försökt fixa och dona med skrivare och det är inte lätt det där inte. Man är ju rätt beroende av dem när man jobbar med en dator dagarna i ända och ska skriva ut alla satans bokningar. Nu ska man kanske inte uttrycka sig på det viset då det är de som betalar min lön. Men för att ni ska förstå hur mycket bokningar det ändå handlar om så måste man trycka lite hårdare på orden. Jag tycker faktiskt bättre om när det händer mycket än när det är lugnt.
 
Men det har inte varit min dag idag, försov mig men gjorde så som man ska, tog det lugnt från det att jag klev ur sängen. För så har jag lärt mig att man ska göra för att inte hela dagen ska bli förstörd. Jag kan nu berätta att detta inte stämmer. Jag har tappat dörrar i kollegors ansikten, haft jobbiga mejl att ta hand om, trampat på enhäftklammer som fastnade i min fot då jag gick i strumplästen, ja mycket har som sagt gått fel idag.

Men hörrni, imorrn är det fredag och då ska jag och Martin på bio. Premiär av Män som hatar kvinnor. Det ska bli himla nice faktiskt! Älskade böckerna och har hört av en kollega att den var fantastiskt bra som film om än något otäck. Hon gick på en av kändispremiärerna om ni undrar varför hon redan sett den ;) Nu ska jag nog lägga mig och läsa en stund, har börjat läsa Låt den rätte komma in, fantastiskt bra bok! Sen sova, ska besiktiga bilen imorrn vid 6. Usch! Så tidigt har jag inte behövt gå upp sen i augusti då jag var hos min bror i London. Förresten, besök hans blogg vettja. Fantastiskt underbara bilder som han gjort finns att skåda där. Jo, det ÄR sant, det är han som målat dem!

Kommentarer

Postat av: Saga

Publicerad 2009-02-28 12:34:15

När en kvinna drömmer att hon föder ett barn, utan att dessförinnan har varit havande, betyder det att hon kommer att lyckas med det hon har föresatt sig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela