kirsten

Sanna mina ord

Du berör mig

Publicerad 2009-01-10 21:16:52 i Allmänt,

Jonas Gardell i mitt hjärta! Efter hans dag på slottet har han återigen berört mig. Han verkar vara en himla fin människa som varit med om en hel del i sitt liv. Både gott och ont.

Detta är en av hans finaste texter, precis som han själv sa är det himla fint att en text som handlar om så mycket smärta för honom kan betyda så mycket kärlek för någon annan. En text som skrivits ned i vredesmod och smärta, där han själv vill bli sedd av sin far. Handlar om kärlek och giftesmål för en annan. Hur som helst, jag älskar låten, jag älskar filmen, jag älskar Jonas Gardell, här kommer den :)

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2009-01-10 23:32:42

Ja de är väll det... men Karin skulle inte stanna nån längre stund... Hon sa i princip upp sig från hotellet innan jul och vi har inte sett henne sen dess. Du vet ett av deras vanliga bråk som tydligen var värre än någonsin förr... Hon svarar på våra mail och så men som sagt vi har inte sett till henne sen typ 15 december eller någe... Dårhus kan man ju kalla det!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-01-11 20:15:10

Åhh, jag älskar den här låten. Min och vännen Jennies standardöppningslåt när vi kör karaoke :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela