kirsten

Sanna mina ord

Knasigt

Publicerad 2009-01-14 22:29:49 i Allmänt,

Usch, vilken seg dag detta varit. Bara en massa siffror. Fick ett mejl av Eko igår där de ville ha in lite fakturor som jag satt på. Fick lite eld i baken och satte det som prio 1 på min lista, då vissa sådana listor är rät viktiga för att man i fortsättningen ska få in bokningar via olika kanaler. Men usch vilken tid det tar! Vissa är så klart enklare än andra, men när gästen bott för mer än 3 månader sedan kan man inte vara så säker på att denne finns kvar i systemet längre. Då får man söka först i ett system för att sedan gå tillbaka till det andra med de uppgifter man fick från det första. Så jag hade att göra kan man lugnt säga. Men man blir seg i skallen av det.

Men i det stora hela var det en bra dag ändå :) Fick min ledighet inför Vättern beviljad bland annat, med svaret att det är klart att du ska få ledigt för att kunna plåga din bak på en cykel i 30 mil. Haha! Skoj! Blir nog fina fisken det. Har hittat et stråk som vi ska cykla när det blir väder för det. Men en sak jag inte gillar är att sitta fast i pedalerna när jag cyklar där det är mycket trafik. Jag vill snabbt kunna sätta ner foten om nåt oförutsett sker och det är inte möjligt när man sitter fast. Man hinner liksom inte knäppa av sig från pedalen innan man ligger på marken och då gör det ont kan jag informera! Men jag tror inte att den biten är så värst lång faktiskt. Sen är man ute vid havet och cyklar, eller ja nästan i alla fall ;)

Kollade på Semestersvenskar på 4:an när jag kom hem från jobbet. Kan inte för mitt liv förstå varför folk åker dit och sen sätter sig på en restaurang där det serveras svensk mat?! Då har man nog inte alla hästar hemma enligt min mening. Vill jag ha en bra biff så har jag kommit till helt fel ställe, helt klart! Jag kan erkänna att vi åt en plankstek på restaurangen som låg bredvid Leffes Steakhouse (jag tror de låg grannar) när vi var där, men det var också det äckligaste jag åt under 6 veckor! Nu var det som så att de som vi var där med ville ha just Plankstek och då hängde vi på dem. Nej, tacka vet jag Pad thai, kyckling med cahsewnötter eller i rödcurry!  Men det kära paret som firade sin 33-åriga bröllopsdag var bara för söta! -Skål älskling! - Ja och så dricker vi nu efter skålen...Heheh.

Vill tillbaka dit! Eller egentligen vill jag ut och resa bara var som helst. Men det var så himla skönt att ha det att se fram emot förra året. Speciellt när man inte har en riktig vinter. För det är det ju aldrig här, bara slask oh skit. Men i höst, då bär det iväg igen. Fira mamma. Harriba! Harriba! Funderar bara på hur vi ska få ihop det...Martin vill ju stanna kvar några veckor längre och åka runt när vi ändå är där. Men hur ska man få ihop den lediga tiden? Med tanke på att Fam P vill ha med oss en vecka till Åre nu i påsk...Ska jag vara ärlig åker jag hellre fler veckor till Mexico, men när ska jag då hinna lära mig åka skidor och bräda? När våra kommande barn står i backen? Svårt är det, men på nåt sätt ska vi väl få ihop det!

Kommentarer

Postat av: Kirsten

Publicerad 2009-01-17 19:49:41

Vad roligt med en blogg som heter nästan samma som min ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela