kirsten

Sanna mina ord

Vilket år!

Publicerad 2009-01-01 14:34:24 i Allmänt,

Så har ett helt år passerat i ett rasande tempo. Har nog aldrig varit med om att ett år har gått fortare än så här.

Började året med vinterkräksjuka och efter det en härlig förkylning, så min tanke var att blev man sjuk precis i början så skulle man slippa det, men så blev det icke 2008 har nog varit mitt sjukaste år ever. Då borde ju kanske 2009 bli mitt friskaste då ;) Nedräkningen började på allvar i januari för vår Thailandsresa som äntligen skulle bli av i februari. Som blev min hittills bästa resa. Jag menar vad kan slå 1,5 månad i Thailand?

Genom att komma bort från verkligenheten så pass länge kom vi fram till en hel del livsavgörande beslut. Jag bestämde mig bland annat för att säga upp mig från mitt jobb och ta vårt pcik och pack och flytta till huvudstaden. Efter det halvår som gått sen flytten kan jag inte annat än att säga att jag gjorde helt rätt. Men det var ett av de svåraste besluten jag behövt ta. Tur att man hade en så pass bra chef att han bara hurrade för att jag äntligen tagit rätt beslut enligt honom.

Efter hemkomsten från Thailand så började letandet av både jobb och lägenhet. Visade sig lite svårare än vad vi tänkt oss det med lägenheten, var på säkert 30 visningar under 2 helger. Det hela slutade med att vi fick skippa det tredje rummet och satsa på en 2:a istället. Då stod vi plötsligt med 2 lägenheter, 1 som vi redan skrivit påkontraktet för och den andre som vi allra helst hade velat ha. Så kan det gå. Flyttade ju in i den förste, ett kontrakt är ju trots allt ett kontrakt. Jobbletandet gick desto bättre, även där stod jag i slutänden med båda jobben som jag sökte. Men valde att stanna kvar i kedjan och kan inte säga annat än att jag trivs.

Blev inslängd i ett rasande tempo och skulle själv sköta en hel avdelning efter endast 2 veckors upplärning. Men efter cirka 100 utskällningar av köket och 3 tuffa veckor kändes det ändå som att jag var en i gänget. Hösten rasade iväg, hann med en och en annan tripp hemåt och en och annan resa till Tyskland och Mariehamn. En och en annan utekväll och kändisfester som på ett eller annat sätt slutat med att Martin fått komma och möta upp mig. Så det kan gå ;) Jag har tagit upp kontakten med gamla vänner som visat sig bo i Stockholm de med och det känns så himla rätt. Jag är glad att man kan lägga gamla saker bakom sig och sedan bara köra på. Det är himla skoj att se vad som hänt med alla med. :)

Tillsammans har Martin och jag kommit längre på det år än vad vi gjort under våra 5,5 år i Örebro. Vi har diskuterat framtiden hejvilt och kommit fram till både det ena och det andra gällande giftermål, barn och allt vi vill göra. Giftermål krävs det pengar till och vi jobbar på det. Barn, kan bara säga att efter Mexico...

Vad händer 2009 då? 2 av mina vänner får knodd i början av året. Mamma fyller jämnt, vilket innebär en resa till Mexico! Men samma sak gäller ju där som för giftermål, det krävs pengar. Så på det viset är jag så himla nöjd med att vi köpt en bostadsrätt och inte jämkat det man kan, vi kommer bli rika i sommar ;) Så Arriba! Så mycket mera planer har vi i dagslägert inte. Men det kommer nog dyka upp en och en annan resa till, massa mys och ja ett helt fantastiskt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela