kirsten

Sanna mina ord

Äntligen

Publicerad 2009-07-16 12:46:34 i Allmänt,

Vad härligt det är när solen skiner! Vill ha mer! Igår åkte vi och badade med Martins bror med familj, ett litet mysigt bad vid Ulriksdals slott. Var där ett par timmar och sen bar det av hemåt för lite mera slappande. Tror inte att jag gjort så mycket annat under min semester ;) Stämmer kanske inte riktigt. Tidiga morgnar och utflykter till höger och vänster har stått på tapeten. Men det har varit skoj. Men jag njuter rätt mycket av att inte vakna upp mitt i natten av att ett barn gallskriker för att det sovit för mycket under dagen under bilresor. Men Åre på sommaren kan jag varmt rekommendera. Finns massor att göra! Faktiskt. Och huset som svärmor skaffat går inte av för hackor det heller. :)

I tisdags spenderade vi närmare 4 timmar på Ikea. Vi tyckte att vi var supersmarta som åkte dit nu när det är semestertider. Men det var visst några fler som hade samma tanke. Vi kände oss dock smarta över att vi åt lunch där innan vi började planeringen av köket. Då det tog närmre 2 timmar med väntan och vidare planering med ett proffs. Ja, vårt kök kommer att bli läckert! Nu ska vi bara samtala lite med vår bankman och se om han godkänner detta inköp. Men jag tror inte att det ska vara några problem. Vi sköter ju vårt lån vi har idag med bravur, amorterar ju till och med.

Hittade en massa smått och gott på Ikea med, brukar ju bli så när man är där. Hittade världens roligaste kakformar med älgar och andra svenska djur på. Ett superfint lakan. Krukor och galgar. Ja, som sagt lite smått och gott. Innan vi åkte till Ikea var vi inne på Barkaby Outlet. Brukar inte direkt hitta nåt där, men vi startade på Hemtex där de sålde ut alla sina reasaker. Jag har länge letat efter gardiner till vårt knasiga vardagsrum där jag behöver 3 paneler och alltid när jag hittar snygga gardiner som passar till våra färger så kostar de multum. Men nu hittade jag ett par som jag kunde köpa två förpackningar av, summan för dessa 60:- totalt. Lyckades även hitta ett par till sovrummet för 50:- så kalaset där slutade på 110:- Dessa gardiner skulle annars ha kostat över 1000:- tillsammans. Jag är nöjd! Martin hittade ett par skor inne på Vagabond, ett likadant par nästan som han hade förut. Men som fick slängas efter Fullmoon Partyt i Thailand. Han är också nöjd :)

Nu ska jag åka ut till Ingarö och mysa med bebis. Åh, vad härligt! Efter det ska vi fixa en blomsterkvast och ge till vår underbare granne som fyller 81 år idag! Hurra hurra hurra hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela