kirsten

Sanna mina ord

Bränd husmoder

Publicerad 2009-07-19 19:48:09 i Allmänt,

Jahaja inne på den sista dagen av semestern för denna period. 2 härliga veckor väntar i höst nån gång. Om min kära familj skulle kunna bestämma datum snart så skulle man veta exakt hur lång tid man måste längta sig bort till varmare breddgrader. Inte för att jag klagar nu, nej oh nej! Jag klarar inte av solen! Jag har bränt mig så illa att jag inte kan ha kläder på mig, men gråter jag ut i kvällspressen för det? Nej, oh nej! Blir bara trött och irriterad på de som gör det. Lär er att smörja in er rätt innan ni klagar. Efter 26 år med solproblem kan och vet jag hur man gör. Men ibland lyder jag inte under de regler jag lärt mig. Som nu dessa två dagar då jag lapat sol. Hittade ett underbart bad i Vaxholm. Något kallt i vattnet men jag tror att man får räkna med det i Sverige. Men klantmaja som jag var så smörjde jag mig först på stranden och inte inomhus utan kläder. Så där jag missat kan man säga att det syns. Ont gör det med! Usch!

Så idag är jag rätt nöjd med att det är mulet och lite regn. Kunde inte ha varit bättre för min del. Faktiskt. Spenderade några timmar på stan i hopp om att hitta nåt reafynd. Men så blir det ju aldrig när man vill ha nåt med sig hem. Åt god pasta och sedan en marängsvissglass från Donken. Sen gjorde vi fynd på Hötorget i form av jordgubbar. Så som den söta husmoder jag är gjorde jag sylt på dem. Tror att jag nästan har lyckats få till min mammas recept. Faktiskt. Nog för att hon berättade hur jag skulle göra, men det blev inte riktigt som hennes ändå. Ska bli skoj att smaka.

Lider med en tjej på TV:n som tatuerar sina fötter, ser ut som att hon ska smälla av. Förstår precis hennes känsla. Tatuerade ju min fot när jag var i Thailand förra året. Har en sen innan på ryggen och den var helt ok att göra. Men foten. Aldrig mer! Haha, säger jag nu i alla fall.

Imorrn börjar jobbet igen. Som den lyx jag har ska jag öppna bygget med. Precis vad jag känner för när jag är van vid sovmorgnar nu efter en vecka utan barn. Men det är nog bra å andra sidan, då hinner jag komma in i barntempo igen inför lördag-söndag då vi ska passa Martins brorsdöttrar. De lär ju inte vakna i vuxentid direkt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela