kirsten

Sanna mina ord

Dagen efter

Publicerad 2009-07-28 22:55:46 i Allmänt,

Fick komma upp på röntgen till slut igår, men usch vad lång tid det tog! Ibland blir man rätt mörkrädd, man söker för att man skadat sig men man får vänta i ett år för att få hjälp. Man kan tycka att när nån voltat med sin cykel, flugit några meter och sedan landat på sitt huvud så borde det prioriteras något högre än Vera som kommer in två gånger i veckan. Nej, men jag tror att ni förstår hur jag menar. När jag sedan går fram för att fråga om Martin kan få nåt mot smärtan så var det en väldigt lång procedur där sköterskan var tvungen att fråga doktorn. Men vi hann ju åka upp på röntgen innan nån lindring kom. När vi sedan var färdiga där så fick vi åka ner och stå mitt i en gång eller ja jag stod Martin låg med nackkrage och grejer fortfarande och smärtan är ännu värre. Så jag säger till för andra gången att nu måste han få nåt. Ja, jag ska bara kolla...suck...När läkaren sedan kommer och börjar babbla om att inget är brutet och så vidare så säger han att det var bra att Martin fick nåt mot smärtan. Hallå?! Vad har de för koll?

Fick åka hem med några citodon på fickan istället för den morfin han skulle ha fått innan vi försvann till röntgen. Tur är att inget var brutet, inga skador nånstans som kommer ge några men. Men en blödning i ryggen och några dagar hemma så ska han vara ok igen. Jag är bara så glad över att han hade hjälm på sig annars hade jag nog inte haft nån Martin längre. Det är sånt man inte tänker på när man sätter sig på sin cykel och trampar iväg. Hjälm är ju nåt barn använder. Men ramlar man i den farten Martin gjorde och landar på huvudet så kan det gå riktigt illa. Klarar du dig från döden så är du nog inte dig själv nåt mer. Jag kommer ALDRIG mer cykla utan hjälm och jag tycker att ni som cyklar utan idag borde tänka till en gång till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela