kirsten

Sanna mina ord

Tjejsnack #12

Publicerad 2009-06-29 21:27:37 i Tjejsnack,

Döden


1. Är du rädd för att dö?
Nej, det vill jag nog inte påstå. Tror att det finns ett liv efter detta och att de nära och kära man förlorat under tidens gång finns där. Men för det är det ju inget jag direkt längtar efter.

2. Har du varit på någons begravning?
Ja, har varit på några stycken nu. Uschiamej!

3. Vill du kremeras eller ha jordfästning?
Jag vill ha båda. Först vill jag kremeras och sedan begravas. Tycker att det är viktigt att det finns en plats där man kan tända ljus och så under högtiderna.

4. Vad tror du händer efter döden?
Ja, som jag skrev ovan så tror jag på ett liv efter döden, men exakt hur det är eller kommer bli vet jag inte. Tror bara inte att det tar slut direkt efter detta.

5. Vad tycker du om dödshjälp
jag tycker helt klart att det ska finnas här i Sverige med. Jag och Martin pratade om det senast igår faktiskt. Man borde få srkiva det i sitt testamente eller liknande, där en helt opartisk person får skriva under att man varit vid sina sinnes fulla bruk när man skrev det. Skulle aldrig vilja ligga som ett kolli bara, varken kunna prata, äta eller kunna göra nåt själv. nej tack!

http://mlilja.net/tjejsnack

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2009-06-30 13:40:34

Nä men va du oxå på Strömpis i lördas?! :) Hoppas du hade skoj!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela