kirsten

Sanna mina ord

Dokumenterad

Publicerad 2009-03-05 22:56:11 i Allmänt,

Den här dagen har försvunnit i en rasande fart! Tyckte precis att klockan ringde och det var dax att gå upp. Vaknade upp till ett vinterland och gick hem i ett vårland. Ge mig mer av det sista och jag kommer vara mycket gladare jag lovar! Jag rä så förbaskat trött på den häs vintern. Det är ju trots allt ändå mars nu. Idag upptäckte jag att jag gjort den sjukaste blundern ever. Jag satt och kollade statusen för min viktnedgång och tyckte att min vikt såg lite väl hög ut. Kollade lite närmre och upptäckte att mitt kommatecken fallit bort, så istället för min riktiga vikt som borde stått där så vägde jag nästan ett ton. Men det ser ju bra ut i statistiken när jag idag "gick" ner alla de extra kilona. Martin gav mig en stjärna i kanten för den bedriften. Hahaha!

Idag var det dax för Mystery Guest uppföljning. Som de typ senaste tre gångerna så är det jag som lyckats ta detta samtal igen. Grattis Christine säger jag! När jag läste rapporten idag innan vi skulle på mötet tyckte jag att jag kände igen mig, men jag var inte helt hundra på om det var så. Men sen ringde kvinnan som har hand om detta och ja visst det var jag. Hon frågade om det var okej att hon spelade upp detta samtal under genomgången och ja, vad skulle jag svara. Sa att det var okej efter vissa påtryckningar från henne om att jag skött mig riktigt bra och att jag var kort och koncis.

Men att höra sig själv på band hör väl kanske inte till min absoluta favorit. Men jag måste nog ändå säga att när jag satt där och lyssnade på det som sas så kändes det ändå helt okej. Jag märkte att jag använder mina ord väl, kanske bör tillägga att detta samtal var på engelska alltså inte mitt modersmål, och att jag inte pratar med svensk engelska om ni förstår vad jag menar. Det som däremot gör att jag låter som att jag absolut inte kan tala engelska är att jag var och varannan mening lägger in med ett eh, och ja eh det blir väl bra eh. Det låter inte ok tycker jag. Det är ett av de tix som jag verkligen hatar när hallåor på TV använder sig av eller folk som av nån anledning håller tal. Så jag har bestämt mig för att lära mig att sluta använda just eh så mycket. Kommer låta så mycket proffsigare. Så helt dumt var det ju inte att få höra sig själv in action. Så ett litet tips från mig idag är att spela in sig själv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kirsten

Kirsten, eller Christine för den som vill är 30 år gammal och är inflyttad Stockholmare sen 4 år tillbaka. Bor här tillsammans med mitt livs kärlek Martin och vår dotter Thilde som kom till världen den 9 april 2011. Här får ni följa vårt liv, från bebisprat till allt annat som handlar om mig och det jag gillar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela